چاپ کد خبر: 51471
1 اردیبهشت 1400

۲۵ نکته عالی برای جوان تر به نظر رسیدن

به گزارش اول فارس، همه ما کابوس پیر شدن و از دست دادن زیبایی خود را داریم. اما، چند نفر از ما برای رسیدن به آن رویای زیبایی جاودانه در مقابل کابوس پیری تلاش می کنیم؟ اگر فکر می کنید پیری شما به طور خودکار کند می شود، اشتباه می کنید. پیری با سبک زندگی، عوامل محیطی خاص و میزان توجهی که به آن می کنید سرعت می گیرد. بنابراین، رویکرد معقول و منطقی برای داشتن پوست و سن جوانتر به دنبال داشتن مراقبت از پوست و رویکرد متعادل در زندگی است. در این مقاله، ما نکاتی را که به راحتی قابل رعایت هستند، جمع آوری کرده ایم که می تواند به شما در جوان تر به نظر رسیدن و جوان ماندن کمک کند.

نکاتی درباره مراقبت از پوست برای جوان تر به نظر رسیدن
۱- برای جوان تر به نظر رسیدن روال معمول CTM را دنبال کنید
سه مرحله مهم مراقبت از پوست – پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده را هرگز فراموش نکنید. چه تازه روز خود را شروع کرده و چه موقع خواب باشد، همیشه یک روال CTM مناسب را دنبال کنید. ابتدای روز پوست خود را کاملا تمیز کنید و قبل از آرایش، آن را با یک تونر و مرطوب کننده مرغوب آماده کنید. فراموش نکنید که آرایش، سبوم و آلودگی های ایجاد شده روی صورت و تن را از بین ببرید و شب آن را مرطوب کنید. این به کاهش شکستگی و تیرگی کمک می کند.

همچنین برای مرطوب نگه داشتن ناحیه زیر چشم و جلوگیری از ایجاد خط و چروک و چروک، از کرم دور چشم جداگانه استفاده کنید. پف کردن و سیاهی چشم می تواند پیرتر به نظر برسد.

۲- ضد آفتاب بزنید
قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماورا بنفش روند پیری پوست را تسریع می کند و باعث ایجاد لکه های تیره ، کک و مک، رنگدانه های زیاد و چین و چروک می شود. بنابراین، هر بار که در طول روز قدم می زنید، ضد آفتاب بزنید، حتی اگر ابری باشد! ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل دارای SPF 30 و PA + (یا بالاتر) باشد زیرا SPF فقط از پوست شما در برابر اشعه UVB محافظت می کند. کرم های ضد آفتاب با درجه PA + شما را در برابر اشعه UVA نیز محافظت می کنند.

۳- محصولی با ترکیبات ضد پیری دریافت کنید
رتینوئیدها و محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر کلاژن سلاح مخفی شما برای جوان نگاه داشتن پوست است. رتینوئید (یا رتینول) مشتقی از ویتامین A است که دارای خواص ضد پیری است. به کاهش خطوط و چین و چروک کمک کرده و تولید کلاژن را تقویت می کند. برای محصولات با پایه رتینوئید به نسخه پزشک نیاز دارید زیرا کمی قوی تر هستند. همچنین می توانید روی یک کرم یا سرم تقویت کننده کلاژن سرمایه گذاری کنید یا مکمل های کلاژن مصرف کنید. با این حال ، قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک مشورت کنید.

توجه: هرگز گردن خود را فراموش نکنید. تمام مراقبت از پوست خود را (به جز درمان های لکه دار) تا پایین گردن خود استفاده کنید.

۴-دست و پای خود را فراموش نکنید
پوست پشت دستان شما بسیار نازک تر از بقیه بدن است. بنابراین، حتی اگر صورت شما جوان به نظر برسد، دستان شما می توانند سن شما را لو بدهند! قبل از بیرون آمدن، ضد آفتاب را روی دست ها و پاهایتان هم بزنید. برای جلوگیری از خشکی پوست دست ها، آن ها را مرتباً با کرم دست ماساژ دهید. این باعث می شود که ناخن ها و کوتیکول های شما نیز تغذیه شوند. شب ها مقادیر زیادی مرطوب کننده را روی دست ها و پاهایتان بگذارید. هفته ای یک بار از اسکراب بدن برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.

۵-برای جوان تر به نظر رسیدن لبهای خود را فراموش نکنید
لب های شکاف خورده و خشک باعث کسل شدن چهره شما می شود. علاوه بر این، از آنجا که پوست لب های شما بسیار نازک تر است، پس زودتر پیر می شود. بنابراین، قبل از خواب، لب های خود را با یک بالم لب مرغوب مرطوب کنید. در طول روز از بالم لب با SPF استفاده کنید. همیشه قبل از زدن رژ لب ، لب های خود را مرطوب کنید. این کار از آنها در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی موجود در رژ لب محافظت می کند.

آرایش حرفه ای

۶- پوست خود را لایه برداری کنید
پوست شما برای تنفس راحت تر و تازه به نظر رسیدن سلول های مرده نیاز دارد و لایه برداری به آن کمک می کند. ممکن است یک یا دو بار در هفته از اسکراب استفاده کنید یا به دنبال لایه برداری شیمیایی باشید. اکثر کلینیک های پوست خدمات لایه برداری شیمیایی (حاوی AHA و BHA) را ارائه می دهند که می توانید طبق توصیه های متخصص پوست برای تقویت درخشندگی پوست خود استفاده کنید.

۷- از حالت دادن بیش از حد موها خودداری کنید
شما ممکن است عاشق صاف کردن یا استفاده بیش از حد از محصولات آرایش مو باشید. اما در یک سن خاص، باید این کار را متوقف کنید زیرا باعث آسیب به کوتیکول ها می شود و موهای شما را کدر و مستعد شکستگی نشان می دهد. همچنین از شستشوی بیش از حد موها خودداری کنید، زیرا باعث از بین رفتن روغن های طبیعی آن می شود و ظاهر آن را خشک و بی روح می کند.

۸- مکمل های بیوتین را امتحان کنید
اگر با ریزش مو سر و کار دارید، می توانید مکمل های بیوتین را امتحان کنید. همچنین می توانید غذاهای غنی از بیوتین را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. اینها شامل تخم مرغ ، بادام ، پنیر ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، ماهی آزاد ، گوشت گاو و دانه های آفتابگردان است.

۹- مدل مویی را انتخاب کنید که باعث می شود جوان تر به نظر برسید
از مدل موهایی مناسب چهره خود استفاده کنید. به دنبال مدل موهای فریم صورت بروید. اگر موهای کوتاه تری دارید، می توانید به دنبال حاشیه یا موی چتری بروید تا صورت خود را قاب کرده و جوان تر به نظر برسید. با یک آرایشگر مشورت کنید تا بفهمید چه سبک هایی متناسب با چهره شما هستند.

۱۱-موهای خود را رنگ کنید
رنگ آمیزی مو می تواند سالها از ظاهر شما بکاهد! با توجه به رنگ موی طبیعی خود، رنگ مو مناسب را انتخاب کنید. اگر موهای بلوند یا قرمز دارید، برخی از رنگ های گرم را به آن اضافه کنید. اگر  سبزه هستید، به دنبال رنگ برجسته کاراملی بروید. اگر موهای مشکی دارید، بهتر است با آرایشگر صحبت کنید زیرا انتخاب رنگ مو برای موهای سیاه مشکل است. با این حال، ممکن است قهوه ای شاه بلوط یا موکا را امتحان کنید.

۱۱- برای جوان تر به نظر رسیدن آرایش روشن را امتحان کنید
از پایه های آرایشی پوست با پوشش بالا خودداری کنید. زیرسازی زیاد می تواند درخشندگی طبیعی پوست شما را پنهان کند. سراغ کرم پودرهای بنیادی با پوشش گسترده بروید. اگر شما بیش از ۳۰ سال دارید، یک فرمول مرطوب کننده انتخاب کنید. هیچ گونه چین و چروکی در صورت شما ایجاد نمی کند و همچنین به آن حالت خوش آب و رنگ می دهد. پس از آن، می توانید کانسیلر مات را روی لکه هایی که نیاز به پوشش بیشتری دارند، بمالید. به این ترتیب می توانید ظاهری طبیعی اما بی نقص و درخشان را حفظ کنید.

جوانتر شدن

۱۲- از پنکیک زیاد استفاده نکنید
پنکیک می تواند پوست شما را خشک نشان دهد و خطوط صورت شما را برجسته کند. اگر پوست چربی دارید و نمی خواهید بیش از حد به صورت خود براق شوید، به دنبال پودر شفاف بروید. روی صورت شما جمع نمی شود.

۱۳- کمی رژگونه اضافه کنید
رژگونه روی گونه های شما مانند جادو عمل می کند تا براق کننده ای جوان بر روی پوست مات اضافه شود. با این حال، شما باید رنگ مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنید. اگر رنگ پوست نسبتاً متوسط ​​دارید، سایه هلویی انتخاب کنید و اگر رنگ پوست متوسط ​​تا تیره دارید  به دنبال رژگونه مرجانی بروید.

۱۴- روی گوشه های داخلی چشم خود تمرکز کنید
وقتی گوشه داخلی چشم خود را روشن می کنید، صورت شما به طور خودکار روشن می شود. بنابراین ، حتی اگر قصد دارید بدون آرایش به جایی بروید، در گوشه های داخلی چشم خود کانسیلر بزنید و تیرگی ها را بپوشانید. حتی ممکن است گوشه های داخلی را با خط چشم سفید پر کنید.

۱۵- رنگ لب طبیعی خود را تقویت کنید
رژ لب های تیره و مات باعث نازک تر نشان دادن لب های شما می شود و سالها به صورت شما می افزاید. از طرف دیگر، رنگ های لب طبیعی ممکن است صورت شما را بی روح نشان دهند. بنابراین، سایه ای را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ لب طبیعی شما باشد و فقط با استفاده از نوک انگشتان آن را بزنید تا لبه های لب شما نرمتر به نظر برسد. اگر از خط لب استفاده می کنید ، سعی کنید با کمال لطافت بیش از حد خط لب خود را بکشید تا لب هایتان پر و صورت به نظر برسد.

۱۶- برای جوان تر به نظر رسیدن سبزیجات را از قلم نیندازید
سبزیجات مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری است. آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند که خطر بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد و کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد. مطالعه ای که در ژاپن انجام شد نشان داده است که مصرف زیاد سبزیجات سبز و زرد می تواند باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک و پیری پوست شود.

۱۷- آبگوشت استخوان بنوشید
وقتی استخوان های گوشت و مرغ را برای مدت طولانی می پزید ، آنها کلاژن آزاد می کنند و به ژلاتین تجزیه می شود. نوشیدن این آبگوشت استخوان به تولید کلاژن در بدن کمک می کند ، که به نوبه خود باعث جوانتر به نظر رسیدن پوست می شود.

۱۸- به روغن زیتون پناه ببرید
روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار محبوب است. این روغن غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است. قلب شما را سالم نگه می دارد و خطر دیابت و سایر موارد متابولیکی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، باعث افزایش پوست سالم و بهبود طول عمر شما می شود .

۱۹- ماهی چرب بخورید
ماهی های چرب – مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، ماهی خال مخالی و شاه ماهی – سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و قلب شما را سالم نگه می دارد. آنها همچنین می توانند خطر التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش را کاهش دهند و دارای اثر محافظت از نور باشند. بنابراین ، آنها از پوست شما در برابر آفتاب و عکسبرداری محافظت می کنند.

جوان تر شدن زنان

۲۰- برای جوان تر به نظر رسیدن شکلات تلخ بخورید!
به نظر تسکینی شیرین می رسد! شکلات حاوی فلاونول است که به کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین و عملکرد شریان ها کمک می کند، بنابراین خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. فلاونول موجود در کاکائو همچنین جریان خون به پوست شما را بهبود می بخشد. این بدان معنی است که پوست اکسیژن بیشتری دریافت کرده و سالم می ماند و جوان تر به نظر می رسد!

۲۱- آرام باشید و کمی استراحت کنید
استرس کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد و التهاب را در بدن ایجاد می کند. در نتیجه، ممکن است موارد بهداشتی مانند افسردگی، کاهش عملکرد مغز، دیابت و مشکلات متابولیکی را تجربه کنید. این می تواند بر روی پوست شما نیز ظاهر شود. بنابراین  کمی استراحت کنید و آرام باشید. مدیتیشن کنید، سفر کنید ، وقت خود را با خانواده خود بگذرانید، یک فیلم تماشا کنید بیرون بروید و جوانتر از سن خود ظاهر شوید!

۲۳- آب زیادی بنوشید
اگر بدن شما به درستی هیدراته نشود، پوست شما کدر، خشک و وصله دار به نظر می رسد. این می تواند پیرتر از سن واقعی به نظر برسد. هیدراته ماندن یکی از راه های حفظ عملکردهای متابولیکی بدن و سالم نگاه داشتن پوست و از درون آن است.

۲۴- برای جوان تر به نظر رسیدن سیگار را ترک کنید
سیگار کشیدن نه تنها باعث سرطان می شود بلکه باعث پیری زودرس پوست ، ریزش مو و مشکلات پوستی مانند آکنه و پسوریازیس خواهد شد.

۲۵- خوب بخوابید
کیفیت پایین خواب می تواند بر عملکرد پوست تأثیر بگذارد و باعث پیری پوست شود. خواب کم باعث می شود تا پوست شما کدر ، خشک و مستعد التهاب شود. برای حفظ سلامت پوست و حفظ ظاهر جوان شما باید حداقل ۷-۹ ساعت در شب بخوابید.

حرف آخر:

پیری یک روند طبیعی است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. با این حال، وقتی سبک زندگی متعادلی دارید و یک روال مناسب مراقبت از پوست را دنبال می کنید، برای جوانتر نشان دادن نیازی به سخت کوشی و خرج کردن برای خرید کرم های جوانسازی گران قیمت ندارید. از غذاهای بی ارزش پرهیز کنید و سعی کنید به یک روال سالم ادامه دهید، و در کمترین زمان نتیجه خواهید دید. همچنین می توانید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا تغییراتی را که باید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید ، دریابید.

رعایت نکاتی که در اینجا ذکر کردیم کار دشواری نیست. سعی کنید چند روز آنها را دنبال کنید و احساس خود را به ما بگویید. بازخورد خود را در بخش نظرات وارد نمایید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار