چاپ کد خبر: 66029
10 شهریور 1400

۲۹۳۲ شهروند شیرازی بر اثر کرونا جان باختند

مرگ بر اثر کرونا 17 e1630493663185

به گزارش اول فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک شبانه روز گذشته تعداد ۵۲۱ بیمار جدید در بیمارستانهای استان فارس پذیرش و بستری شده‌اند.

عبدالرسول همتی، با اعلام  اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس گفت: طی ۱۸ ماه گذشته۴۱۲ هزار و ۵۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بستری ۵۲۱ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

او با اشاره به بستری ۵۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۴۴۱۱ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از مرگ ۳۳ بیمار دیگر طی شبانه روز گذشته در فارس، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۶۱۷۶ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

آمار تفکیکی جانباختگان کرونا در شهرستانهای فارس

او با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، شیراز با ۲۹۳۲ مورد بیشترین تعداد جانباختگان کرونا در استان از ابتدا تاکنون را داشته و دیگر جانباختگان نیز مربوط به کازرون با ۳۶۳ مورد؛ مرودشت با ۳۶۰ مورد؛ داراب با ۱۵۴ مورد؛ آباده ۱۴۷ مورد؛ ممسنی با ۱۱۵ مورد؛ لامرد با ۱۱۱ مورد؛ نی ریز با ۸۸ مورد؛ اقلید با ۸۵ مورد؛ کوار با ۷۹ مورد؛ استهبان با ۷۸ مورد؛ فیروزآباد با ۷۷ مورد؛ سپیدان با ۶۳ مورد؛ قیروکارزین با ۵۰ مورد؛ کوهچنار با ۴۹ مورد؛ خرامه با ۴۸ مورد؛ خرم بید با ۴۳ مورد؛ رستم و زرقان هر کدام با ۴۲ مورد؛ زرین دشت و ارسنجان هر کدام با ۴۰ مورد؛ بوانات با ۳۴ مورد؛ سروستان با ۳۳ مورد؛ مُهر با ۳۲ مورد؛ بیضا با ۳۰ مورد؛ پاسارگاد با ۲۷ مورد؛ فراشبند با ۱۵ مورد؛ بختگان با ۸ مورد و سرچهان با ۲ مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

همتی با یادآوری اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۱۴ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است، افزود: فعالیت مراکز واکسیناسیون در سطح استان به شدت و قوت در حال انجام است و به زودی با دریافت محموله جدید واکسن، این فعالیت به صورت گسترده تری ادامه می یابد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: همچنان بهترین راه حمایت از مدافعان سلامت و کنترل بیماری و رهایی از این بحران را تعهد به اصول و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار