چاپ کد خبر: 16750
14 آبان 1398

۲ روایت از تعقیب وگریز منجر به فوت راننده وانت پراید در کوار

 تعقیب و گریز قاچاقچیان در شهرستان کوار یک کشته و یک مجروح داشت‌؛‌  معاون فرمانداری این شهرستان همچنین نیروی انتظامی فارس درباره این رخداد دیدگاه‌هایی مطرح کرده‌اند.به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا ،معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کوار سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز دوشنبه،‌یک وانت بار پراید حامل دو عدد لباسشویی قاچاق از سمت جنوب استان وارد شهرستان کوار شده و در این منطقه با ایست بازرسی نیروی انتظامی مواجه و به اخطار پلیس بی توجهی و اقدام به فرار کرد. 

امرالله رئیسی افزود: عوامل نیروی انتظامی این خودرو را تا بیرون از شهر کوار تعقیب و با شلیک گلوله، سعی در توقف این خودرو کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کوار اضافه کرد: راننده این خودرو از ناحیه سر آسیب دیده و فوت کرده و از این رو،‌ پزشکی قانونی هم اینک در حال بررسی است که آیا فوت این فرد در اثر شلیک گلوله بوده و یا در اثر برخورد با ستون خودرو رخ داده است. 
وی ادامه داد:‌ همسر این فرد نیز در این خودرو حضور داشته و آسیب جدی ندیده است.
رئیسی همچنین گفت: فردی دیگر نیز در این منطقه در حال تردد در کنار جاده بوده و ارتباطی با موضوع نداشته نیز مورد اصابت گلوله مامور نیروی انتظامی قرار گرفته است؛ این فرد اکنون از ناحیه شکم دچار مجروحیت شده که در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری است و مراحل درمان را طی می‌کند.

156740337
 عکس منتشر شده از صحنه حادثه در شبکه‌های اجتماعی

دستگاه قضایی در حال بررسی است
این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر پزشکی قانونی و دستگاه قضا در حال بررسی این موضوع هستند و قطعا در صورت احراز تخلف در شلیک برای توقف خودروی حامل کالای قاچاق، به آن رسیدگی خواهد شد.
وی گفت:‌ فردی با انتشار فیلمی از صحنه این رخداد،‌ تجمع مردمی را برای پیگیری این موضوع در فضای مجازی پیشنهاد داده بود که پس از گفت‌وگوی صورت گرفته با معتمدان شهر، آنها تاکید کردند که رسیدگی به این پرونده در روال قانونی در دستگاه قضایی دنبال و از هرگونه تجمعی خودداری شود. 

پلیس:‌ بی‌توجهی به دستور ایست، منجر به حادثه شد
در همین حال، پایگاه خبری پلیس در گزارشی از این رویداد نوشت: راننده حامل کالای قاچاق پس از آن که بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد، ماموران پس از اخطارهای  مکرر و رعایت قانون بکارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. 
در این گزارش آمده است:‌ به علت رانندگی خطرناک و سرعت زیاد، خودرو واژگون و منجر به فوت راننده شد؛ در این زمینه با هماهنگی مرجع قضایی پرونده تشکیل و علت فوت راننده در دست بررسی است. 
در پی این رخداد، فردی فراخوان تجمع اعتراضی در شهرستان کوار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که بنا بر اعلام معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس‌، عامل انتشار این فراخوان دستگیر شد. 
سرهنگ کاووس محمدی افزود:‌ متهم از قاچاقچیان عمده و کلان کالا و ارز است که در بازجویی فنی و تخصصی،‌ضمن اظهار ندامت، علت و انگیزه‌اش از انتشار فراخوان را فشار بر مسئولان انتظامی و امنیتی مبنی بر عدم کنترل جاده برای تسهیل تردد قاچاقچیان و ایجاد فشار روانی و همسو کردن احساسات جامعه با خودش عنوان کرد.

دستگیری عامل انتشار فراخوان تجمع اعتراض آمیز در کوار

ازسوی دیگر معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: عامل انتشار فراخوان تجمع اعتراض به کشته شدن راننده وانت پراید حامل کالای قاچاق در جاده کوار-شیراز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “کاووس محمدی” بیان کرد: روز گذشته فراخوانی مبنی بر تجمع اعتراضی در خصوص کشته شدن راننده یک دستگاه وانت پراید حامل کالای قاچاق در جاده کوار-شیراز، در فضای مجازی منتشر شد که شناسایی و دستگیری عامل اصلی به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
 
وی افزود: بر این اساس ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند محل اختفای عامل انتشار فراخوان تجمع در فضای مجازی را در یکی از محله‌های شهرستان کوار شناسایی و در یک عملیات ضربتی و منسجم آن را دستگیر کنند.
 
معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه متهم از قاچاقچیان عمده و کلان کالا و ارز می باشد، تصریح کرد: وی در بازجویی فنی و تخصصی ضمن اظهار ندامت، علت و انگیزه‌اش از انتشار فراخوان، فشار بر مئسولان انتظامی و امنیتی مبنی بر عدم کنترل جاده برای تسهیل تردد قاچاقچیان و ایجاد فشار روانی و همسو کردن احساسات جامعه با خودش عنوان کرد.
 
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس با همکاری دستگاه قضائی، با کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار