چاپ کد خبر: 102151
27 دی 1401

۳۰ واقعیت شگفت انگیز درباره چینی ها که شما را شوکه می کند

0 3
چین با ۱۴ کشور مرز دارد، اما مردم محلی توانسته اند فرهنگ و سنت های خود را حفظ کنند که می تواند یک شوک واقعی برای یک گردشگر بی خبر باشد.
روزیاتو : در اینجا برخی از چیزهایی که ممکن است در چین ببینید و تعجب کنید را بررسی می کنیم.

۱. چینی ها توالت های اسکات را ترجیح می دهند. برخی باورها بر این است که اگر روده خود را در حالت نشسته روی صندلی خالی کنید، می تواند به فرآیند گوارش آسیب برساند. بنابراین بهتر است این کار را در حالت اسکات انجام دهید.

1

۲. آب از دوش و ماشین لباسشویی به کف حمام ریخته و از توالت اسکات خارج می شود. در آپارتمان ها وان حمام وجود ندارد، فقط دوش وجود دارد و هیچ کابین دوشی دیده نمی شود، تنها یک دوش بر دیوار حمام قرار دارد.

2 1

۳. افراد میله هایی را روی پنجره ها نصب می کنند. مردم چین این کار را به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر دزدان انجام نمی دهند، بلکه بیشتر برای محافظت از فرزندان خود در برابر افتادن از پنجره استفاده می کنند.

3

۴. خانه های جدید بدون پنجره شیشه ای ساخته می شوند. وقتی یک آپارتمان فروخته می شود، صاحبان جدید خودشان پنجره ها را نصب می کنند.

4 1

۵. آیا فکر می کنید که جمعیت چین زیاد نیست؟ فقط کافیست نگاهی به امتحان ورودی یک هنرستان بیندازید.

5

۶. طبیعت چین بی نظیر است. این پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی (Zhangjiajie) است که به آن کوه های آواتار نیز می گویند. باورش سخت است که اینجا در سیاره زمین است.

6

7

۷. بیشتر قسمت های دیوار بزرگ چین، شبیه تصاویر کتاب های راهنما نیست.

8

۸. پانداها به عنوان یک گنج ملی در نظر گرفته می شوند. این حیوانات بامزه، منحصر به چین هستند.

9

۹. چین قدیم و چین مدرن در کنار هم هستند.

10 1

۱۰. کسب و کارهای چینی برای جلب توجه، دست به هر کاری می زنند. حتی راه های جالبی برای پخش کردن یک بروشور ساده دارند.

11

۱۱. می توانید با ساختمان های شگفت انگیزی در چین روبرو شوید که اکثر غربی ها هرگز ندیده اند. این گوانگژو یوان، مرتفع‌ترین ساختمان گرد در جهان است.

12

۱۲. برخی از ایستگاه های مترو بسیار عمیق هستند. به عنوان مثال، حدود ۲.۵ دقیقه باید پایین بروید تا به ایستگاه در چونگ کینگ برسید.

13

۱۳. مردم چین عاشق ماساژ دادن خود هستند. حتی در حین صحبت با یکدیگر، به بدن خود ضربه می زنند و گاهی اوقات از اشیاء بسیار عجیب و غریبی برای این کار استفاده می کنند.

14

۱۴. بسیاری از خانه ها، گرمایش مرکزی ندارند. در زمستان، دمای داخل خانه ممکن است به ۱۰-۱۲ درجه سانتیگراد کاهش یابد. مردم محلی اغلب لباس های بیرونی خود را در خانه در نمی آورند و گاهی اوقات از بخاری استفاده می کنند.

15

۱۵. حتی گرمایش مرکزی در مدارس وجود ندارد. بچه‌ها و معلم‌ها کت‌های خود را در داخل مدرسه در نمی‌آورند و این کاملاً طبیعی است. حتی گاهی اوقات، معلم ها در حالی که کلاه و دستکش پوشیده اند، تدریس می کنند، زیرا دمای کلاس ممکن است به فقط ۱۶ درجه سانتی گراد برسد.

16
۱۶. مردم چین نودل های فوری را ارتقا داده اند. این مجموعه شامل رشته های نودل، آبگوشت با قارچ، پیاز، گوشت، جلبک دریایی، تخم مرغ، آب و پودر مخصوصی که باعث واکنش شیمیایی می شود و آب را تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد گرم می کند و ظروف غذاخوری است.

17

۱۷. نباید یک غذای جداگانه را فقط برای خودتان در رستوران سفارش دهید. همه ظروف باید روی قسمت متحرک میز قرار گیرند تا هر مهمان بتواند آن را در جهت مورد نیاز حرکت دهد.

18
۱۸. بالاترین درجه تایید زمانی است که متنی که در آن نوشته “۶۶۶” دریافت کنید. 溜溜溜 که «لیو، لیو، لیو» خوانده می شود به معنای «باحال، باحال، باحال!» است.

19

۱۹. پسران و دختران در کلاب های محلی چراغ قوه را در دهان خود می گذارند. آنها این کار را برای زیبا به نظر رسیدن و جلب توجه انجام می دهند.

20

۲۰. بازارهای شبانه در چین بسیار محبوب هستند. خیابانی که در طول روز مانند یک خیابان معمولی با خودروها و عابران پیاده به نظر می رسد، ممکن است در شب به یک بازار تبدیل شود.

21

22

۲۱. می توانید خالکوبی، آرایش و مانیکور را درست در خیابان انجام دهید.

23

۲۲. بسیاری از متکدیان از طریق سیستم پرداخت محلی WeChat کمک های مالی می پذیرند.

24

۲۳. چرت زدن در طول یک روز کاری کاملاً طبیعی است. مردم چین معتقدند که این کار باعث افزایش بهره وری می شود.

25

۲۴. برخی از مردم محلی گویش های ترسناکی با صدای بلند دارند. به نظر می رسد که مردم در حال دعوا هستند، اما در واقع، آنها فقط صحبت می کنند و فکر نمی کنند که رفتارشان برای دیگران آزاردهنده باشد.

26

۲۵. مونو سدیم گلوتامات یک تقویت کننده طعم است که معمولاً  به سبزیجات کنسرو شده، سوپ ها و گوشت‌های فرآوری شده اضافه می شود به عنوان چاشنی در چین استفاده می شود. هیچ غذایی بدون آن تهیه نمی شود. معمولاً می توانید آن را در فروشگاه درست در کنار شکر و نمک پیدا کنید.

27

۲۶. این یک غذای سنتی به نام هات پات است. در وسط میز، یک اجاق گاز با قابلمه وجود دارد که در آن گوشت، غذاهای دریایی، قارچ، سبزیجات و رشته فرنگی به طور همزمان پخته می شود.

28

۲۷. در هر قطاری می توانید بلیط بدون صندلی بخرید. حتی اگر رسیدن به مقصد نهایی چند روز طول بکشد. بنابراین مسافران اغلب روی زمین در راهرو دراز می کشند.

29
۲۸. می توانید در خیابان لباس خواب بپوشید و هیچ کس اهمیتی نخواهد داد.

30
۲۹. قوانین رسمی راهنمایی و رانندگی در آنجا وجود دارد، اما هیچکس آنها را رعایت نمی کند.

31

۳۰. شما اغلب می بینید که چگونه والدین یک بند را به فرزندشان بسته اند که انتهای آن را در دست خود نگه می دارند. این یک اقدام احتیاطی است. سالانه حدود ۲۰۰,۰۰۰ کودک در چین ربوده می شوند.

32

شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

فال حافظ امروز ۲۸ دی شما با تفسیر دقیق و زیبا

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار