چاپ کد خبر: 95603
9 مهر 1401

۳۰ کشته و مصدوم در حوادث روز گذشته در زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:حادثه تروریستی در زاهدان ۱۹کشته و ۲۰ نفر مصدوم بر جای گذاشت.
استاندار سیستان و بلوچستان

حسین مدرس خیابانی گفت: بعد از نما‌ز جمعه تعدادی از افراد ناشناس و تجزیه طلب به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله ور شد و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این تروریست‌ها تصرف کامل کلانتری بود، افزود: آن‌ها بعد از خسارت به دیوار‌های کلانتری اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از این حادثه واکنش نیرو‌های امنیتی و نظامی قاطع بود، تصریح کرد: این افراد “تروریست” و تجزیه‌طلب” بودند که برای ما مسجل شد و بحمدالله با تلاش نیرو‌های امنیتی، تروریست‌ها در دستیابی به هدفشان ناکام ماندند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تروریست‌ها بعد از ناکامی در حمله ۳ کلانتری زاهدان به به فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بازار زاهدان تعرض کرده و خسارت فراوانی به اموال مردم زدند، ادامه داد: با حضور نیرو‌های امنیتی در سطح شهر بلافاصله اوضاع کنترل شد و هم اکنون آرامش در شهر برقرار است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های نظامی و امنیتی تا دستگیری کامل اشرار مسلح از پای نخواهند نشست، اضافه کرد: از مردم زاهدان نهایت قدردانی را داریم که امروز با این تروریست‌ها همراهی نکردند و از آن‌ها اعلام برائت کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محکومیت حادثه امروز زاهدان از سوی بزرگان و علما شیعه و اهل تسنن خاطرنشان کرد: از مولوی عبدالحمید قدردا‌نی داریم که به موقع این حرکت را محکوم کردند و آرامش برقرار شد.

وی با اشاره به اغتشاشات در سایر نقاط کشور طی چند روز گذشته تاکید کرد: این در حالی بود که تا ظهر امروز فضای بسیار آرامی در منطقه برقرار بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون در حادثه امروز ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد شامل مردم و نیرو‌های نظامی می‌شود که آمار تفکیکی به زودی اعلام خواهد شد.


مسوول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

به گزارش ایسنا، در جریان درگیری های روز جمعه زاهدان سرهنگ پاسدار سید علی موسوی مسوول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به ضرب گلوله تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.


سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در محکومیت حوادث زاهدان در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ قاطع به مزدوران خواهیم داد.

 مهر: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در محکومیت حوادث زاهدان در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ قاطع به مزدوران خواهیم داد.

در این بیانیه سپاه سلمان آمده است: مردم شریف و شهید پرور زاهدان ظهر امروز بعد از پایان نماز جمعه زاهدان، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست‌های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقباً درگیری و تیراندازی کور و جنایت کارانه آنان در خیابان‌ها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست‌های تجزیه طلب و مجروح شدن چند تن از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و تعدادی از شهروندان شد.

ساعتی پیش سردار رشید اسلام “سید حمید رضا هاشمی”معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مقابله با تروریست‌های جنایتکار مجروح شده بود به شهادت نائل آمد.

سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌دارد پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه افکنی ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار