چاپ کد خبر: 47692
22 اسفند 1399

۵ پرونده عجیب و باورنکردنی در راهرو دادگاه‌ها

پرونده

به گزارش گروه وبگردی اول فارس، روزانه هزاران پرونده قضایی در مراجع قانونی تشکیل و در دادگاه ها مورد رسیدگی واقع می شوند که برخی از آنها در نوع خود جالب هستند. در این مطلب به چند پرونده خاص اشاره می شود که اطلاع از آنها برای شما هم جالب خواهد بود.

حکم عجیب قاضی برای پرونده دانشجوی بدبو!

همان طور که می‌دانید،  بوی ناخوش پا  شاید گاهی دردسرساز شود اما قطعا این مسئله آن قدر بزرگ نیست که دادگاهی به خاطر آن تشکیل شود. با این حال، در سال ۲۰۰۹، تونیس تنبرک، دانشجوی فلسفه، از دانشگاه اراسموس در روتردام شکایت کرد؛ چرا که دانشگاه او را به خاطر متعفن بودن بدنش اخراج کرده بود! بوی شدید پا‌های او باعث می‌شد کارمندان نتوانند به خوبی کار کنند. در پایان قاضی حکم کرد کارمندان باید بینی خود را بپوشانند تا بو آن‌ها را اذیت نکند؛ بنابراین تونیس پیروز این پرونده شد.

پرونده ای با چاشنی عطر و افسردگی

شهروند فرانسوی به نام فردریک دسنارد که دستیار یک عطرساز بود، بابت کسالت آور بودن شغلش از کارفرمای خود شکایت کرد تا بتواند قانونی و با کمک دادگاه ۲۸۰ هزار پوند دریافت کند، زیرا شور و هیجان از زندگی اش رخت بربسته بود. شاید مبلغ مطالبه شده عجیب به نظر برسد، اما این احمقانه‌ترین پرونده دادرسی نیست که اتفاق افتاده است.

مورد حمله یک مرغ دریایی قرار گرفتم!

شکایت بابت ضرب و شتم عادی است مگر این که ضارب یک مرغ دریایی باشد! در سال ۲۰۱۴، کتی کلی از گلاسکو، ادعا کرد که هجوم ناگهانی یک پرنده از بالای ساختمان محل کارش به سوی او باعث بر هم خوردن تعادلش و متعاقبا نقش بر زمین شدن وی شود. این حادثه برای کتی جراحات بسیاری به همراه داشت، بنابراین در کمال تعجب صاحب ساختمان را مقصر دانست  و در دادگاه ۷۰۰۰ پوند از صاحب ساختمان مطالبه کرد. ناگفته نماند  که قاضی گفت: به هیچ وجه نمی‌توان فهمید که آیا این پرنده از بالای دفتر کار او آمده است یا خیر، پس پرونده مختومه است.

تشبیه یک مدیر به خواننده بد قیافه دردسرساز شد

یک مدیر تبلیغات به نام لورا زیو، از مافوق های خود به دلیل نسبت دادن چهره او با خواننده ای اسکاتلندی به نام سوزان بویل که در آن زمان به خاطر چاق و زشت بودنش مورد تمسخر قرار می‌گرفت، مبلغ ۳.۹ میلیون مطالبه کرد. ظاهرا در یک مهمانی بزرگ که در شرکت لورا برگزار شده بود، از وی مرتباً به عنوان” سوزان بویل “یاد می‌کردند.

شکایت یک پلیس از آناناس !

تریسی اورمسبی، افسر پلیس گلاسوکی، به دلیل آسیب دیدگی از یک آناناس، ۱.۵ میلیون غرامت خواست.ماجرا از این قرار بود که او ادعا کرد پس از برخورد این میوه گرمسیری به بدنش، به دلیل آسیب دیدگی  مجبور به ترک کار خود شده است. پس از این ماجرا، او سه سال از لحاظ روحی دچار مشکل بود و اختلال استرس پس از سانحه، توسط پزشک برای تریسی تشخیص داده شد و در نهایت، ۳۰۰۰ پوند دریافت کرد.

ماشین رنو کلیو به عنوان جایزه!

کتی مک گوان از ایالات متحده در رادیو باکستون، به سوال یک مسابقه پاسخ داد و پاسخ او درست بود؛ بنابراین برنده مسابقه رادیوی محلی شد. رادیوی محلی به او قول یک رنو کلیو را به عنوان جایزه داد. با این حال، او فقط یک ماشین اسباب بازی دریافت کرد؛ بنابراین او یک دادگاه علیه ایستگاه رادیویی تشکیل داد که بعداً ۲۸۰۰۰ دلار به او پرداخت شد.

عضو کانال تلگرام اول فارس شوید %DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C %D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار