چاپ کد خبر: 92192
23 مرداد 1401

مسائلی که هرگز نباید به هیچ کسی بگوئید

بعضی از حرف‌ها و صحبت‌ها را باید برای خود نگه داشت و بـه هیچ عنوان نباید بـه کسی گفت.
حرف زدن

مجله زندگی|اول فارس:بـه گفته محققان، بعضی از حرف‌ها و صحبت‌هایی را کـه در مغزتان مرور می‌شود یا مثل جرقه‌ای بـه‌یک‌باره بـه ذهنتان خطور می‌کند باید یک جایی یادداشت کنید برای خودتان و بـه هیچ عنوان نباید بـه کسی بگویید.

چیزهایی هستند که نباید به دیگران گفته شود و باید از بیان آنها خودداری کنید. در این مقاله قصد داریم به بیان این موارد بپردازیم تا دانسته شود از گفتگو درباره ی چه مسائلی باید دقت کرد و اینکه اساسا چرا باید از بیان رازهایتان خودداری کنید.

علل خودداری از گفتن برخی مسائل به دیگران
گفتن اسرار شما مانند این است که شما تیری را از کمانی رها کردید که دیگر بازنخواهد گشت و شما دیگر از تبعات آنچه گفتید در امان نیستید. درواقع گفتن حرفهایتان باعث می شود شما از موفقیت دور شوید.

ممکن است شما بخواهید با گفتن حرف هایتان به سبک شدن روحتان کمک کنید اما درنهایت بیان آنها به ضرر شما خواهد بود. اگر چه نگه داشتن حرف ها کار درستی نیست و باعث انباشته شدن انرژی و افکار منفی در شما می شود اما چیزهایی هستند که مسائل کلیدی زندگی شما هستند و باید از گفتن آنها حذر کنید.
شاید در گذشته بهتر می توانستید رازهای خود را با دیگران در میان بگذارید بدون این که نگران بعدش باشید اما امروز به نزدیکان نیز به سختی می توان اعتماد کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی چیزهایی که نباید به دیگران بگویید بپردازیم.

برخی مسائل هستند که فرد واقعا مجبور نیست با دیگران به اشتراک بگذارد. به دوستان، خویشان یا حتی بهترین دوست خود بگوید. وقتی این کار را انجام می دهید واقعیاتی که پنهان می کنید به دنیای شما متعلق می شوند و از قضاوت دیگران مصون می مانید. اما اگر بگویید روزی همه چیز می تواند تغییر کند و برعلیه شما شود. از جمله مواردی که نیازی نیست درباره ی آنها با دیگران صحبت کنید عبارتند از: برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از قضاوت دیگران کلیک کنید.

۱-خواسته ها
از بیان خواسته ها و آرزوهای خود با دیگران خودداری کنید. خواسته های شما ممکن است برای دیگران آزاردهنده یا توهین آمیز باشد. آنها ممکن است برای شما عالی باشند زیرا مطابق با نظر و سلایق شما هستند. چیزی هستند که شما دوست دارید برآورده شوند و با آنها احساس خوبی دارید اما لزوما برای دیگران اینطور نیست. خواسته های شما می تواند برای افراد دیگر تابو باشد. ممکن است نخواهند و نتوانند آن را درک کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رسیدن به رویاها و آرزوها کلیک کنید.
بنابراین سعی کنید خواسته های خود را حتی به دوست خود نگویید. دوستان و اقوام شما نیز بخشی از دنیایی هستند که شما در آن زندگی می کنید. پس خواسته ی شما ممکن است برای آنها نیز قابل قبول نباشد و توهین آمیز جلوه کند و به خاطر داشتن چنین خواسته ای شما را قضاوت کنند و مورد سرزنش قرار بگیرید و برای تحقق آن مجبور به بحث یا اختلاف شوید. بیان خواسته ها، به تحقق آنها کمک نمی کند بنابراین تا زمانی که بتوانید برای آن کاری انجام دهید خواسته خود را در دلتان دفن کنید.

۲-درآمد و برنامه بلند مدت
از آنجا که زندگی و دنیای شما با پول کار می کند و اداره می شود بنابراین گفتن این که چقدر درآمد دارید می تواند به ایجاد اختلاف و شکاف میان شما و نزدیکانتان بینجامد بنابراین پولتان را برای خودتان نگه دارید
افراد عاقل و با هوش می گویند که نباید درباره ی برنامه ی بلند مدت خود با کسی صحبت کنید. باید صبر کنید تا علت اینکار را متوجه شوید. طرح ها و ایده ی شما با گفتن آسیب پذیر می شوند و ممکن است توسط اشخاص دیگری عملی شوند قبل از این که شما بتوانید آنها را عملی کنید. احتمال دیگر این است که بعد از فاش شدن آنها، دیگران درباره ی آن نظراتی بدهند که شما را نسبت به انجام آن بدبین کنند. زیرا آنها نه در جایگاه شما هستند و نه می توانند حسی که شما به یک ایده دارید درک کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های افراد باهوش کلیک کنید.

۳-کارهای خوب و عبادت
شاید با خود بگویید صحبت کردن در مورد کارهای خیر، چیز مهمی نیست و گفتن آن چیزی را تغییر نمی دهد اما اعمال نیک برازنده و کاری کمیاب هستند که باید پاک و مقدس باقی بمانند. صحبت کردن در مورد آنها لطف کار شما را خدشه دار می کند و باعث نفوذ غرور شما بر کار نیک می شود. پس توصیه می شود که کارهای خیر خود را در صندوقچه ی دلتان نگه دارید.
کارهایی که انسان خودآگاه از آنها حذر می کند تا روح خود را تزکیه کند مانند اجتناب از خوردن الکل، لذت های مادی و جسمی و زیاده خواهی و … برای پاکی نفس و شخصیت انسان انجام می شود. طوری زندگی نکنید که این کارها در معرض دید دیگران باشد و این طوری به نظر برسد که شما می خواهید دراینباره دیگران بدانند. انتخاب خود را برای خودتان نگه دارید. آشکار شدن کارتان برای دیگران قصد شما از تبدیل شدن به یک فرد بهتر به سمت ظاهر شدن به یک فرد بهتر تغییر می دهد. جلوه ی تظاهر به خود می گیرد.

۴- بزرگی و مشکلات خانوادگی
اهل خرد معتقد هستند که قهرمانی صفتی است که بدون صدا و با توصیف از درون ظاهر می شود و نیازی به جار زدن و گفتگو نیست. زیرا قهرمان ها کاری را به خاطر نمود و تظاهر انجام نمی دهند بلکه با اتکا به درون خود کاری که درست است انجام می دهند. با قلبشان کار درست را انتخاب می کنند و به هدف خود اعتقاد دارند بدون این که به نگاه و نظر و تایید شدن توسط دیگران تکیه کنند. اگر چه اعمال قهرمانانه بیرونی است اما این اعمال از یک قهرمان واقعی چیزی است که درونی اتفاق می افتد و قهرمان واقعی را خلق می کند.
اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می دهد مسائل خصوصی زندگی شما هستند و باید خصوصی هم باقی بمانند. اگر شما در مورد جزییات زندگی اعضای خانواده ی خود می دانید به این دلیل است که شما به آنها نزدیک هستید اما دیگرانی که به شما نزدیک هستند لزوما به آنها نزدیک نیستند و شما باید حریم خصوصی ایشان را بدون اجازه از بین نبرید و حرمت محفل و زندگی خصوصی آنها را حفظ کنید.

۵-رنج های گذشته و زندگی زناشویی
برای گذشته کاری نمی توان کرد. بیان کردن آن می تواند چیزهایی را به زبان شما بیاورد که برای آینده ی شما مناسب نباشد و به عنوان نقاط ضعف شما استفاده شود. شما باید احساسات خود را زمانی که یک اتفاق در حال وقوع است بیان کنید آن هم به نزدیک ترین کسی که برای شما محرم اسرار است. اگر این کار را انجام ندادید دیگر آن را رها کنید. کاری برای آن نمی توانید انجام دهید. ماندن در گذشته باعث می شود شما در آن باقی بمانید و نتوانید پیشرفت کنید. صحبت کردن در مورد آن هم جز آسیب برای شما چیزی نخواهد داشت.
موضوعاتی که مربوط به زندگی زناشویی شما می شود فقط و فقط مربوط به شماست و اجازه ندارید در مورد آن با دیگران حتی نزدیکان خود صحبت کنید. تنها چیزی که از قبل آن عایدتان می شود، انتقاد و قضاوت دیگران درباره ی زندگی خصوصی شماست. حریم زندگی خود و همسرتان را حفظ کنید و از گفتگو در این موارد پرهیز کنید. اجازه ندهید تصویری که شما از همسرتان برای دیگران می سازید باعث شود آنها نسبت به همسر شما دید خوبی نداشته باشند و رفتارهای نامناسبی بروز دهند.

۶-نقاط ضعف و نفرت خود و شوخی های توهین آمیز
این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد زیرا گفتن نقاط ضعف شما باعث لذت دیگران می شود. آنها از اینکه بدانند شما در چه وجوهی مشکل دارید خوشحال می شوند. شاید به شما چیزی نگوییند یا حتی شما را دلداری بدهند اما قبلا از این که ناتوانی های شما را بشوند لذت می برند و ممکن است زمانی که با ایشان به مشکل بخورید از آنها علیه خودتان استفاده کنند.
برای همه اتفاق می افتد که در برهه ای از زمان با کسی به مشکل می خورند و ممکن است از دست او خشمگین باشند اما بعد از مدتی دیگر آن حس بد را نداشته باشند. اگر شما هم چنین تجربه ای دارید در زمان عصبانیت از شخص مخاطب، خشم و نفرت خود از او را به دیگران انتقال ندهید و دراین باره صحبت نکنید چون ممکن است شونده این ناراحتی شما را به مخاطبتان انتقال دهد و این باعث به وجود آمدن مشکل ارتباطی جدیدی خواهد شد.
از انجام اینکار به خصوص در محیط کار به شدت پرهیز کنید زیرا جلوه ی بدی از شما می سازد و باعث می شود مردم فکر کنند شما انسان حقیری هستید که موقعیت اجتماعی خود را درک نمی کنید. بنابراین انجام شوخی های کثیف شخصیت شما را پایین می کشد و لازم است از گفتن آن حذر کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات در محیط کار کلیک کنید.

۷- استعداد ها و اعتقادات
سعی کنید حدالمقدور در بیان استعداد و توانایی های خود در حضور دیگران غلو نکنید. این تمجید از خود نتایج خوبی ندارد و باعث حس نفرت و حسادت طرف مقابل از شما می شود. ممکن است که شما نیز مطابق با گفته های خود و انتظار دیگران به پیشرفت چشمگیری نرسید و این موضوع شما را آسیب پذیر می کند زیرا ممکن است مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید.
مسائل اعتقادی و مذهبی و باورهای عرفانی هر شخصی با توجه به گنجینه ی آموزش ها، تعابیر، دیدگاه و … می تواند متفاوت از دیگران باشد که برای خود شخص قابل پذیرش است و شاید برای دیگران اینطور نباشد. هر فردی نظر شخصی خودش را دارد. بنابراین با شروع کردن یک بحث بیهوده باعث ایجاد احساس لجبازی و رفتارهای غیرمعمول نشوید.

۸-بی کفایتی دیگران و فعالیت در فضای مجازی
افرادی که نالایق هستند و کفایت ندارند زیادند، اما فرقی نمی کند با این افراد در کدام محیط روبرو می شوید و تعامل دارید در هر حال سعی کنید، به هیچ عنوان پشت سر آنها صحبت نکنید. شاید برخی افراد در بعضی زمینه ها به خوبی دیگران عمل نکنند اما این موضوع مجوزی برای بدگویی از آنها نیست. انجام این کار باعث می شود از شما نزد اطرافیان تصویر شخصی ناامن ایجاد شود. ممکن است این چرخه بار دیگر به سراغ شما بیاید و مجبور باشید برای اثبات کفایت خود دست به تلاش مزبوحانه بزنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روابط اجتماعی کلیک کنید.
خیلی نیاز نیست دیگران بدانند شما در شب گذشته چه پستی گذاشتید و یا چه عکسی به اشتراک گذاشتید. گفتن این موارد ممکن است باعث ایجاد یک تصویر نامناسب از شما در نظر دیگران شود. کار خود را انجام دهید بدون اینکه درباره آن توضیح دهید یا فعالیت خود را جار بزنید.

معایب به اشتراک گذاشتن رازهای زندگی با دیگران
در خصوص فهمیدن این موضوع شاید لازم باشد سوال هایی از خود بپرسید که چرا رازهای خود را به دیگران می گویید و چرا تک تک لحظه های خود را به اشتراک می گذارید تا بهتر متوجه شوید که معایب این موضوع چه چیزهایی می تواند باشد.

از معایب بازگو کردن رازهای خود موارد زیر است:

سوءاستفاده در آینده: وقتی تیر از کمان رها شد باز نمی گردد. نباید هر سختی را به زبان آورد مخصوصا رازها را زیرا بهترین دوست صمیمی تو ممکن است روزی بدترین دشمن تو باشد. حرف نزده را همیشه می توان زد اما وقتی سختی گفته شد دیگر نمی توان از نتایج آن مصون باقی ماند و ممکن است در آینده علیه شما استفاده شود
مورد قضاوت قرار گرفتن: وقتی درباره ی رازهای خود صحبت می کنید مطمئن باشید که مورد قضاوت قرار خواهید گرفت. کم هستند افرادی که به سخنان شما گوش دهند اما شما را نصحیت نکنند و مورد قضاوت قرار دهند حتی اگر چندین خطای بارز داشته باشند
فاش شدن اسرار: وقتی زبان باز می کنید و اسرار خود را بازگو می کنید، نه تنها آنچه می گویید بلکه مسائل پشت گفته های شما عیان می شود و مخاطب می تواند از روی گفته های شما بسیاری از مسائل دیگر شما را نیز بفهمد.
نظرات 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار