چاپ کد خبر: 42408
20 دی 1399

۶ ماسک خانگی برای داشتن مو‌های سالم و درخشان

ماسک موی سر

در این مطلب به برخی از روش‌ها و ماسک های خانگی برای داشتن مو‌های سالم و درخشان موثر اشاره می‌کنیم.

 اگر به دنبال مو‌های سالم و درخشان هستید، جای درستی آمده‌اید! در این نوشتار ۶ راهکار خانگی فوق‌العاده می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند مو‌هایی سالم و درخشان داشته باشید. نکته مهم در مورد این درمان‌ها این است که هزینه زیادی ندارند و می‌توانید در کمتر از چند دقیقه ترکیبات را آماده کنید.

۱. ماسک آلوئه ورا برای مو‌های سالم و درخشان

آلوئه ورا می‌تواند مو‌ها را براق کرده و رشد آن را تحریک کند. برای انجام این درمان به یک برگ آلوئه ورا و یک قاشق چایخوری روغن بادام نیاز دارید.

برگ آلوئه ورا را از وسط برش دهید و ژل داخلش را با روغن بادام مخلوط کنید. این ترکیب را به مو‌های خود بمالید و با یک کلاه موهای‌تان را بپوشانید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت ماسک را با آب گرم بشویید.

۲. ماسک موز

موز می‌تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سر خلاص شوید و مو‌های سالم و درخشان داشته باشید. برای انجام این درمان یک موز تازه بزرگ و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید  و روی موهای‌تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید.

۳. ماسک آسپرین

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما آسپرین تأثیر باورنکردنی روی مو‌ها دارد. با این حال، مراقب این روش باشید، زیرا آسپرین یک داروی پزشکی است و در صورت استفاده بدون احتیاط می‌تواند باعث آسیب شود. برای انجام این درمان ۳ تا ۴ قرص کوچک آسپرین و شامپو نیاز دارید.

خیلی ساده ۲ قرص را خرد کرده و با شامپوی‌تان مخلوط کنید. سپس مخلوط را به پوست سر بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سرتان را با آب گرم بشویید سپس بقیه آسپیرین را فقط با آب گرم دوباره در پوست سر بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بماند و دوباره بشویید.

۴. ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل و تخم مرغ بهترین مواد مغذی برای داشتن مو‌های سالم و درخشان هستند. ۲ عدد تخم مرغ، ۴ قاشق غذاخوری روغن کلزا و ۲ قاشق روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و روی مو‌ها بمالید و نیم ساعت بعد بشویید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید تا همیشه موهای سالم و درخشان داشته باشید.

۵. شامپو جوش شیرین

شاید ساده‌ترین راهکار برای احیای مجدد مو و رشد آن شامپوی جوش شیرین باشد. برای انجام این درمان ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۹ قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط و موهای‌تان را با آن شامپو کنید. بگذارید ۱-۳ دقیقه بماند و خوب آبکشی کنید.  اولین نتیجه را طی یک هفته مشاهده خواهید کرد و بهترین اثر پس از یک ماه استفاده منظم حاصل می‌شود.

۶. ماسک سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک نرم کننده مو معجزه می‌کند. این ماده مو‌ها را نرم و درخشان کرده و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. به علاوه، شوره سر، خارش پوست سر و وز مو‌ها را نیز درمان می‌کند.

برای انجام این درمان ۲-۳ قاشق چایخوری سرکه سیب را مقدار مساوی آب مخلوط کنید و ترکیب را روی موهای‌تان بریزید و بعد از شامپو ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار