چاپ کد خبر: 4730
30 بهمن 1397
مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس

۸۶ دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای فارس راه‎اندازی شد

86 دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای فارس راه‎اندازی شد

به گزارش اول فارس  از شیراز، علی بوستانی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه امروز بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ روستای استان فارس از آب شرب سالم بهره‌مند است، اظهار داشت: ۲۱ هزار کیلومتر خط انتقال آب برای روستاها کشیده شده و امروز بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار روستایی مستقیم و غیرمستقیم از خدمات آبرسان روستایی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان فارس و کاهش منابع آب در این استان گفت: با وجود تلاش برای آبرسانی به روستاهای استان اما در ایام پیک مانند تابستان نزدیک به ۷۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شد. در حال حاضر عمق چاه‌های استان فارس به ۵۲۰ متر رسیده که این موضوع در جهرم و لار رخ داده است.

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس با اشاره به برنامه‌های دهه فجر افزود: در دهه فجر امسال ۶۱ روستا با بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار  از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند در صورتی که قبل از انقلاب تنها ۵۱۴ روستای استان فارس از آب شرب بهره‌مند بودند.

بوستانی با اشاره به استقرار ۸۶ دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای استان بیان کرد: طرح جامع هوشمند آب شرب روستاهای فارس اجرا شده که فاز دوم آن آغاز شده و این طرح یک سند ۲۰ ساله برای آبرسانی به روستاهای فارس است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه  به یک مدیریت صحیح منابع آب نیاز داریم، تصریح کرد: نباید بارش‌های سال زراعی جاری را مبنا و شاخص برای قضاوت آب استان قرار دهیم.

محمدحسن مصلح، مدیر عامل مجمع خیرین آبرسان فارس نیز با اشاره به راه‌اندازی این تشکل از سال ۹۵ گفت: در کل کشور سه استان این فارس، زنجان و لرستان مجمع را دارند و مجموع مشارکت مردمی مجمع استان فارس از سال ۹۵ تاکنون ۳۸ میلیارد تومان بوده و ۸۸۱ روستا از مزایای این مجمع بهره‌مند شدند.

وی افزود: با مشارکت خیرین استان فارس در زمینه آبرسانی در مجموع ۸۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۶ حلقه چاه حفر و ۳ دستگاه آب شیرین کن نصب شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار