چاپ کد خبر: 36382
20 مهر 1399

روش های استعلام تعداد سیمکارت و استعلام مالکیت سیم کارت

روش های کاربردی استعلام سیم کارت
به گزارش اول فارس، اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که علاقه ندارید که سیم کارت کاری و سیم کارت شخصی تنها یک سیم کارت باشد، یقینا دو یا چند سیم کارت را به نام خود خریداری کرده اید و در تایم‌های کاری سیم کارت‌های کاری خود را روشن می‌کنید تا مشتریان شما به این سیم کارت‌ها تماس بگیرند و شب هنگام هم خاموش خواهید کرد تا مزاحمتی صورت نگیرد.

اما گا‌ها ممکن است تعداد سیم کارت‌های بسیار زیادی به صورت خواسته یا ناخواسته به نام شما ثبت شوند و در نهایت حتی با احتمال یک درصد نیز برای شما دردسر ساز شوند و این در صورتی است که شاید اصلا شما کار خاصی انجام نداده باشید و سیم کارتی که به نام شما است، در گوشی فرد دیگری فعال باشد و با استفاده از آن سوء استفاده کنند.این در حالی است که در سال ۹۵ حدودا ۹۰۰ هزار سیم کارت بی هویت در کشور ثبت شده است که خوشبختانه با ایجاد سامانه استعلام سیم کارت در کشور، تعداد چشمگیری از سیم کارت‌های بی هویت که شاید در حال و یا حتی در شرف کلاهبرداری بودند، غیر فعال شدند که در جهت جلوگیری از خسارت‌های میلیاردی انجام شدند.

روش های کاربردی استعلام سیم کارت
از این رو روش‌های مختلفی برای استعلام سیم کارت‌های ثبت شده به نام وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند که چه سیم کارت‌هایی به اسم شما هستند که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با روش‌های استعلام تعداد سیم کارت آشنا سازیم. همراه ما باشید.
روش های کاربردی استعلام سیم کارت

۱- سامانه استعلام تعداد سیم کارت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استعلام سیم کارت‌های ثبت شده به نام، وب سایتی را ایجاد کرده است که عموم مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده اقدام به دریافت لیست سیم کارت‌هایی که به نام آن‌ها ثبت شده است نمایند. این کار بسیار آسان است و شما با کلیک بر روی لینک ذیل به سایت ذکر شده منتقل خواهید شد.
https://mobilecount.cra.ir

۲- استعلام سیم کارت با پیامک
یکی دیگر از روش‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن اقدام به استعلام مالکیت سیم کارت کنید، استفاده از سامانه پیامکی می‌باشد که عموم مشترکان اپراتور‌های مختلف می‌توانند از این سامانه پیامکی استفاده کنند. برای استفاده از این سامانه تنها کافی است که کد ملی خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ و منتظر دریافت لیست سیم کارت‌های به نام خود باشید.در سال‌های اولیه افتتاح این سامانه پیامکی، هر کاربر می‌توانست ۱۰ روز یکبار به این سامانه پیام ارسال کند که این یک ضعف بود که این روز‌ها نیز کماکان وجود دارد و امیدواریم این مشکل سریعتر رفع شود تا تکلیف سیم کارت‌های بی هویت که این روز‌ها نسبت به سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده اند، شناسایی و قطع شوند.سوال: هر شخص چند سیم کارت می‌تواند داشته باشد؟

پاسخ: هر شخص طبق گزارش‌های انجام شده می‌تواند به تعداد ۹ سیم کارت را که تعداد حداکثر هست را به نام خود کند که اگر این تعداد بیشتر باشد، سیم کارت سلب مالکیت خواهد شد و در اختیار اپراتور‌های مختلف برای فروش قرار خواهد گرفت.
روش های کاربردی استعلام سیم کارت
۳- برنامه استعلام سیم کارت
خوشبختانه اپراتور‌های کشور برای استعلام سیم کارت هر شخص در طی اقدامی جالب و خاص قدم برداشتند و شما می‌توانید با نصب برنامه‌های کاربردی این اپراتور‌ها اقدام به استعلام سیم کارت‌های ثبت شده به نام خودتان کنید. استعلام سیم کارت همراه اول و استعلام سیم کارت ایرانسل، بدون نیاز به نصب برنامه‌هایی که هویت آن‌ها مشخص نیست، امکان پذیر است و شما باید برنامه‌هایی که متعلق به این دو اپراتور هستند را دانلود و نصب کنید تا هر چه بهتر بتوانید اقدام کنید.برای استعلام سیم کارت اپراتور‌های همراه اول باید برنامه کاربردی «همراه من» را نصب و ثبت نام کنید و سپس با فشردن آیکون پروفایل در قسمت بالا سمت راست برنامه، لیست شماره‌هایی که به نام شما هستند را مشاهده کنید. در ایرانسل هم باید برنامه «ایرانسل من» را نصب و ثبت نام کنید و سپس از منو گزینه پرونده را انتخاب کنید و سپس لیست سیم کارت‌های ثبت شده به نامنتان را استعلام کنید. به همین سادگی!

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۵۴

پیامک فرستادم جوابش نمیاد

مهدی یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

بایدتعدادسیمکارتهای استعلام شده دراپراتورها وسامانه ۳۰۰۰۱۵۰به روزشودسه ماهه سیم کارت را توسط خودم سلب کردم ولی هنوزتوسامانه قطع نشده

آخرین اخبار