چاپ کد خبر: 53880
24 اردیبهشت 1400

کشف سنگ های عجیب توسط مریخ نورد ناسا + تصویر

سنگ مریخ

به گزارش اول فارس، به نقل از اسپیس، طی پنج هفته گذشته، مریخ نورد استقامت ناسا در درجه اول بر حمایت و مستند سازی پرواز‌های پیشگام هلیکوپتر نبوغ مریخی تمرکز کرده بود. اما این مریخ نورد در پس زمینه کار‌های علمی خودش را هم انجام داده است.

به عنوان مثال، مریخ نورد استقامت از محیط اطراف خود که پر از تخته سنگ بوده با سیستم تصویربرداری با وضوح بالای Mastcam-Z، عکس گرفته است. مریخ نورد استقامت همچنین با استفاده از دو ابزار دیگر، سنگ‌های اطراف را با جزئیات بیشتری مورد مطالعه قرار داده است، که شامل لیزر SuperCam و دوربین WATSON (برای عملیات و مهندسی) است.

منشا سنگ های سیاره مریخ

تیم ماموریت می‌داند که منشأ سنگ‌ها آتشفشانی یا رسوبی است. سنگ‌های آتشفشانی می‌توانند به عنوان ساعت زمین عمل کنند و به محققان این امکان را می‌دهند که تاریخ و تکامل Jezero را که میلیارد‌ها سال پیش میزبان یک دریاچه و یک دلتای رودخانه بود را بهتر درک کنند. سنگ‌های رسوبی هم که از طریق رسوب خاک و شن و ماسه به مرور زمان تشکیل می‌شوند، پتانسیل بیشتری برای حفظ زندگی مریخ دارند.

سنگ های مریخی

جمع آوری بیوگرافی‌ها همراه با جمع آوری و ذخیره چندین نمونه از اهمیت بالقوه نجوم، از وظایف اصلی استقامت است. این مواد بکر مریخ توسط کمپین مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا، شاید از اوایل سال ۲۰۳۱ به زمین منتقل شوند.

تعیین منشا سنگ‌های Jezero ممکن است مستلزم ساییدن سطح آن‌ها و به دست آوردن اطلاعات از فضای داخلی آن‌ها با استفاده از دو ابزار دیگر روی بازوی رباتیک، PIXL (ابزار سیاره‌ای برای لیتوشیمی اشعه ایکس) و SHERLOC (اسکن برای محیط‌های قابل سکونت) است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار