• 27 / آذر 1401 / 13:58
  • شناسه خبر : 100034

L7 پلاس ” وانت پیکاپ ” چینی جدید دیار خودرو در ایران:مشخصات فنی، امکانات و قیمت 

شرکت دیار خودرو قصد دارد بزودی پیکاپ جدیدی بنام L7 پلاس را با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی راهی بازار کشور کند.

اخبار خودرو| به گزارش اول فارس ، این روزها بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در کشورمان داغ شده و شاهد معرفی مدل‌های جدیدی در این بخش از بازار هستیم. دیار خودرو یکی از شرکت‌هایی بود که سال‌ها پیش با پیکاپ‌های Deer، وینگل ۳ و وینگل ۵ محصول گریت وال چین در بازار حضور داشت اما چند سالی بود که اثری از آن در بین پیکاپ‌های بازار دیده نمی‌شد. حال این شرکت قصد دارد با وانت جدیدی بنام L7 پلاس دوباره خود را مطرح کرده و سهمی از این بازار را از آن خود کند. این پیکاپ قرار است از طریق شرکت زیرمجموعه دیار خودرو بنام ایساتیس موتور به بازار عرضه شود و بین مدل‌های دو کابین اقتصادی و پیکاپ‌های بالای یک میلیارد تومان قرار گیرد.

هرچند دیار خودرو قبلاً به مونتاژ پیکاپ‌های گریت وال می‌پرداخت اما این بار سراغ یک سازنده چینی دیگر بنام ZX Auto رفته است. این همان شرکت سازنده وانت کاپرا بوده که سال‌ها است توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه می‌شود و به‌تازگی هم پیکاپ بزرگ و جدید G9 را برای مونتاژ در ایران معرفی کرده است؛ بنابراین، جالب است که ZX Auto قصد دارد هم‌زمان با دو شرکت مختلف در ایران همکاری کند. L7 پلاس در اصل ترالورد نام دارد که برای اولین بار سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. این پیکاپ بعداً فیس‌لیفت شد و با نام‌های دیگری مثل ویشی G7 و ویشی ۱۹۸۶ در چین به فروش رسید.

جالب اینکه این خودرو نخستین بار در سال ۱۳۹۶ توسط گروه بهمن رونمایی شد و یک بارهم توسط ریگان در منطقه ارگ جدید بم معرفی شد.

بااین‌حال، نسخه پیش از فیس‌لیفت ترالورد هم همچنان در کنار نسخه جدید در چین عرضه می‌شود و دیار خودرو برای بازار ایران همان مدل قدیمی را انتخاب کرده است. این پیکاپ در طراحی بیرونی با جلوپنجره کرومی بزرگ و چراغ‌های جلوی افقی از نسل قبلی تویوتا تاندرا الهام گرفته است ولی نمای باابهت و قابل‌قبولی برای یک پیکاپ دارد. در داخل نیز هرچند فرم کلی داشبورد در برابر رقبای جدیدتری مثل فوتون G7 و پیکاپ بزرگ G9 از خود ZX Auto حرف چندانی برای گفتن ندارد اما برای یک پیکاپ زیر یک میلیارد تومان نمره قبولی را خواهد گرفت و می‌تواند در برابر مدل‌هایی مثل زامیاد زاگرس عرض‌اندام کند.

مشخصات فنی وانت دیار L7 پلاس

L7 پلاس از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی چین با کد ۴K22D4M استفاده می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور درواقع نسخه ارتقاءیافته‌ای از پیشرانه پیکاپ وینگل است و حدود ۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به آن خواهد داشت. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این پیکاپ ۵,۴۳۱ میلی‌متر طول دارد و روی رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ قرار می‌گیرد.

تجهیزات وانت دیار L7 پلاس

در این شرایط بازار کشور از پیکاپی که قرار است با قیمت زیر یک میلیارد تومان عرضه شود نباید انتظار تجهیزات و آپشن‌های زیادی را داشت و به همین دلیل، لیست امکانات L7 پلاس هم به موارد نسبتاً ساده‌ای مثل ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، پایش باد تایرها، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها، قفل دیفرانسیل عقب ساخت ایتون، فرمان برقی، دو ایربگ و نمایشگر ۸.۵ اینچی با بلوتوث و GPS محدود می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

با توجه به گفته‌های دیار خودرو، قرار است L7 پلاس در ایران در جایگاه قیمتی کمتری از پیکاپ‌های توربوشارژ جدید بازار قرار گیرد و بنابراین باید برای آن انتظار قیمتی زیر یک میلیارد تومان را داشته باشیم. گفته شده این پیکاپ جدید احتمالاً تا پایان امسال یا اوایل سال ۱۴۰۲ راهی بازار خواهد شد. همچنین گفته‌هایی مبنی عرضه نسخه دیزلی و همین‌طور اتوماتیک L7 پلاس هم با آپشن‌های بیشتری مثل دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سنسور باران در آینده نزدیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بالا گرفتن جنجال ساخت و ساز روی گسل در بولوار حسینی الهاشمی و برف فروشان شیراز
درخواست قصاص برای مردی که آنقدر زنش را زد تا جان باخت !
جزئیات ورود و فعالیت سامانه جدید بارشی به استان فارس به تفکیک شهرستانها

ثبت دیدگاه