چاپ کد خبر: 101393
18 دی 1401

ببینید| عکس های زیبای مرغان دریایی در شیراز که حال تان را خوش می کند

با فرارسیدن فصل زمستان، مرغان دریایی سیبری از نوع کاکایی به شیراز مهاجرت و در آب‌بند نهر اعظم بلوار شهید چمران(رودخانه خشک) جلوه‌ای تازه برای این شهر به ارمغان می‌آورند.

تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 15 Copy

به گزارش اول فارس ، کاکایی گروه بزرگی از تیرهٔ کاکاییان است که در سرتاسر جهان پراکنده هستند و تنوع گونه‌های آنها در نیمکرهٔ شمالی از دیگر نقاط جهان بیشتر است. کاکایی‌ها به‌طور کلی پرندگانی با جثه‌ای متوسط تا بزرگ هستند و رنگشان معمولاً سفید یا خاکستری است. این پرندگان اغلب نشانه‌های سیاه‌رنگی بر روی بال یا سرشان دارند. پاهایشان پره‌دار و نوکشان کلفت و دراز است. هر دو پرندهٔ نر و ماده به یکدیگر شبیه هستند و بر روی زمین یا درون آبگیرها آشیان می‌کنند. کاکایی از ماهیان، سخت‌پوستان، نرم‌تنان، حشرات، لاشهٔ جانوران و نیز میوه‌ها و مواد گیاهی تغذیه می‌کند.

کاکایی کوچک، کوچک‌ترین گونه خانواده خود است. طول این پرنده بین ۲۵ تا۲۷ سانتی‌متر و طول بال‌های آن ۷۵ تا ۸۰ سانتی‌متر و وزنش حدود ۶۸ تا ۱۳۳ گرم است. رنگ پرهای این پرنده خاکستری کم رنگ است. نوک آن باریک و سیاه و پاهایش قرمز تیره است. کاکایی کوچک پس از سه سال بالغ می‌شود.

این پرندگان غذایشان را از سطح آب – معمولاً با شیرجه زدن – پیدا می‌کنند و می‌خورند، حشرات کوچک را نیز در هوا شکار می‌کنند.

شهروندان شیرازی همچون سال‌های قبل، میزبان این مرغان دریایی هستند که هر سال به شیراز کوچ کرده و منظره زیبایی را در رودخانه خشک در بلوار شهید چمران  شیراز به نمایش می‌گذارند. عکس از:احمدرضا مداح

تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 1 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 1 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 2 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 3 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 4 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 5 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 6 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 7 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 8 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 9 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 10 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 11 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 12 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 13 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 14 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 15 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 16 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 17 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 18 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 19 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 20 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 21 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 22 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 23 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 24 تصاویر زیبای مرغان دریایی در شیراز 25

فال حافظ امروز ۱۹ دی با تفسیر دقیق و زیبا

تست هوش تصویری|ببینید می توانید در ۱۰ ثانیه گوسفند را پیدا کنید؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار