چاپ کد خبر: 100355
2 دی 1401

ببینید|چند عکس زیبا از طبیعت که حتما حالتون را خوش می کنه !

در این نوشته می خواهیم به رسم همیشه عکس‌ها و تصاویری عمدتا از طبیعت را با هم مرور کنیم که در هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این عکسها  را نگاه کنید و زیباترین عکس را انتخاب و در پایین همین صفحه برای ما بنویسید

بلال‌های رنگارنگ

Some special photos of nature that have gone viral recently 1

خاطرم هست که در مقاله‌ای دیگر هم درباره این گونه خاص از ذرت صحبت کرده‌ایم. این گیاه که بومی قاره آمریکاست ظاهرا بدون هیچ نوع تغییر ژنتیکی یا تلاشی، دانه‌های رنگارنگ و زیبایی دارد. این ذرت، “ذرت نگین شیشه‌ای” نام دارد و نظر بسیاری در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.


جاده‌ای در زیر دریا

Some special photos of nature that have gone viral recently 13

البته این تیتر کاملا با واقعیت تطابق ندارد و این جاده، یک خیابان معمولی است. پدیده‌ی آب و هوایی خاصی باعث تغییر شکل و ظاهر آسمان و ابرها شده و به این ترتیب آسمانِ ابری با ظاهر دریا در روزهای بارانی مو نمی‌زند.


یک دنیای کامل در بطری شیشه‌ای

Some special photos of nature that have gone viral recently 2

فرد حاضر در این تصویر دیوید لاتیمر نام دارد. او در سال ۱۹۶۰ دربِ این بطری شیشه‌ای حاویِ گیاه را بست و تا به امروز تنها یک بار و در سال ۱۹۷۲ و برای اضافه کردن آب، درب این بطری باز شده است. جالب است بدانید که دیوید لاتیمر موفق شده در این بطری یک اکوسیستم کامل را به وجود بیاورد و این اکوسیستم بدون نیاز به خارج می‌تواند تمام نیازهای خودش را رفع کند. در خاک موجود در این بطری باکتری‌هایی وجود دارد که برگ‌های خشک و فروافتاده را تجزیه می‌کند و به این ترتیب اکسیژن مورد نیاز برای فتوسنتز برگ‌ها فراهم می‌شود. جالب است بدانید در ۵۰ سال گذشته حتی هوا هم وارد این بطری نشده است.


نقش حیاتی هر عضو یک اکوسیستم

Some special photos of nature that have gone viral recently 11

این تصویر از تاثیرِ صدف‌های خوراکی در تصفیه آب در چند روز گذشته بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. هر دو آکواریوم از یک آب مشابه و در زمانی یکسان پر شده‌اند و آکواریومِ سمت راست به خاطر نقش صدف‌ها آب تمیزتر و شفاف‌تری دارد.


بذری که می‌خواست درخت شود

Some special photos of nature that have gone viral recently 9

این تصویر هم در چند روز گذشته به عنوان نشان و نمادی از امید و رویش در شرایط سخت بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. این درخت انجیر در شهر باکولی در کشور ایتالیا به صورت وارونه و از زیر سقف یک تونل روییده است و ظاهرا هر سال حتی انجیر هم می‌دهد.


وقتی یک مجسمه شیفته آواز زیبایت می‌شود

Some special photos of nature that have gone viral recently 22

عکاس این عکس لحظه بسیار جالبی را ثبت کرده است. این مجسمه در واقع یادبود سینت فرانسیسکو است و گویی برای بهتر شنیدن آواز خوش پرنده، گوشش را به آن نزدیک کرده است.


همسایگیِ رنگ‌ها

Some special photos of nature that have gone viral recently 15

این عکس زیبا و چشم‌نواز از مرز بین دو زمین کشاورزی گرفته شده است. در زمین سمت چپ گندم کاشت شده و زمین سمت راستی به کشت گیاهِ خوشرنگِ لوِندِر یا اسطوخودوس اختصاص یافته است.


دست‌هایی که به سمت آسمان دراز شده‌اند

Some special photos of nature that have gone viral recently 12

اگر علاقمند به مستند‌های حیات وحش باشید حتما تابحال درباره جزیره ماداگاسکار و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربفرد این جزیره شنیده‌اید. یکی از گونه‌های عجیب و مختص این جزیره، درختان بائوباب است که با ارتفاع بسیار زیادشان و البته ظاهری متفاوت با درختان رایج در نقاط دیگر کره زمین توجه توریست‌ها را به خود جلب می‌کند.


به این می‌گویند استتار

Some special photos of nature that have gone viral recently 4

این تصویر هم با ستایش مهارت این گربه‌سان در استتار بدنش و یکی شدن با طبیعت بسیار دست به دست می‌شود. چند ثانیه طول کشید تا بتوانید این شکارچی زبردست را پیدا کنید؟


نه کاملا پرنده، نه کاملا اژدها

Some special photos of nature that have gone viral recently 6

این پرنده که ظاهر عجیب و متفاوتش بسیار جلب توجه می‌کند و به ویژه به خاطر شباهتش به تصویر اژدها در انیمیشن‌ها و فیلم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، The Great Eared Nightjar یا شبگردِ بزرگ گوش نامیده می‌شود.


دربست تا رودخانه تایمز!

Some special photos of nature that have gone viral recently 10

حتما قبول دارید که این تصویر به معنی واقعی کلمه شکار لحظه‌هاست و عکاس آن حتما بابت همراه داشتن دوربینش در آن لحظه احساس خوش شانسی می‌کند. مارتین له-مِی با ثبت این عکس در پارکِ هورنچِرچ کانتری در لندن بسیار مشهور شد. مارتین موفق شد با موقعیت شناسی از اتفاق و پدیده‌ای عجیب و غیرمعمول عکاسی کند. در این عکس یک راسوی کوچک سوار بر یک دارکوب مشغول لذت بردن از مناظر است.


اگر روز بدی داشته‌اید به گِرترود و مدل موهایش نگاه کنید!

Some special photos of nature that have gone viral recently 21

صاحب این پرنده عکسی از حیوان خانگی خاصش را با این شرح با بقیه به اشتراک گذاشته‌ است:”اگر تا به این لحظه روز خوبی را سپری نکرده‌اید کافی است نگاهی به اردکِ بامزه من، گرترود بی‌اندازید.” این اردک از گونه اردک‌های کاکل‌دار است و این ظاهر، ظاهر طبیعی اوست.


تپه‌های شنی و زمردهای زیبا

Some special photos of nature that have gone viral recently 14

این تصویر زیبا و خیال انگیز از منطقه‌ای خاص از کشور برزیل گرفته شده است که به دشت تپه‌های شنیِ زمردین معروف است. این مرداب‌های کوچک و پرتعداد که عمق آب در آن‌ها گاهی به ۳ متر هم می‌رسد، بر اثر بارندگی‌های فراوان ژانویه و ژوئن به وجود می‌آید. این منطقه که در این سال‌ها به جاذبه‌ای برای جذب گردشگرِ بیشتر برای کشور برزیل تبدیل شده است، به خاطر ظاهر مجذوب‌ کننده‌اش مورد توجه عکاسان قرار می‌گیرد. طول این مرداب‌ها ممکن است به ۹۰ متر هم برسد و گاه با رودهایی باریک به هم وصل می‌شوند.


اسکلت معلم رانندگی باب اسفنجی!

Some special photos of nature that have gone viral recently 17

بسیار پیش می‌اید که طبیعت دقیقا در آن زمانی که فکر می‌کنی همه‌چیز را دیده‌ای، برگی جدید برای متعجب کردنت رو کند. حتما تابحال تصویر ماهی‌های بادکنکی را دیده‌اید. ماهی‌هایی که با بادکردن بدنشان شکارچیان را می‌ترسانند. این تصویر از اسکلت یکی از همین ماهی‌های بادکنکی گرفته شده است.


وقتی کاملا تصادفی با بدلت روبرو می‌شوی

Some special photos of nature that have gone viral recently 3

فرد حاضر در این عکس توضیح داده که به صورت تصادفی در حال گشت و گذار در این موزه بوده که با این تابلوی نقاشی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال روبرو شده است. شباهت دختر حاضر در تابلو که احتمالا در بیش از یک قرنِ گذشته زندگی می‌کرده با دختر حاضر در عکس غیرقابل انکار است.


سرگیجه یا هنر تحسین برانگیزِ معماری

Some special photos of nature that have gone viral recently 16

بنای زیبا و از نظر مکان قرار گرفتن عجیبی که در عکس می‌بینید درحقیقت یک صومعه است. صومعه سامِلا در شهر ترابازون در ناحیه نزدیک به دریای سیاه در کشور ترکیه واقع شده است.


یک عالمه بچه میمون!

Some special photos of nature that have gone viral recently 19

این گیاه که حتما برای ما ایرانی‌ها خیلی آشناست در حقیقت گونه‌ای از خانواده ارکیده است و با نام علمی دراکولا سیمیا ثبت شده است. شباهت فراوان این گل‌ها با میمون توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است.


یک خفاشِ غول‌پیکر

Some special photos of nature that have gone viral recently 18

این موجود عجیب که در حین پرواز فرزند کم سن و سالش را هم حمل می‌کند، روباه پرنده هندی نامیده می‌شود. این عکسِ خاص را هِمانث کومار ثبت کرده است.


مانند رویا

Some special photos of nature that have gone viral recently 5

این تصویر رویایی و خیال برانگیز از منطقه‌ای خاص در شهر قاهره در کشور مصر، به نام خانه‌های میانه گرفته شده است و سبک خاص معماری آن قابل توجه است.


راهی دیوانه‌وار برای مبارزه با جنگل‌زدایی در آمازون

Some special photos of nature that have gone viral recently 8

فرد حاضر در این تصویر یک فرد ماهر در چتربازی به نام لوییجی کانی است و او به خاطر دغدغه‌های محیط زیستی‌اش، ایده‌ای عجیب را عملی کرده است. لوییجی با هزینه شخصی محموله‌ای حامل بیش از ۱۰۰ میلیون بذر درخت و گیاهِ بومی آمازون را خریداری کرده و برای جانِ دوباره دادن به جنگل‌های آمازون به آن منطقه سفر کرده است. در نهایت لوییجی به همراه جعبه‌ای چوبی و تجزیه شونده در طبیعتِ حاوی بذرها بر فراز جنگل‌های آمازون از هواپیما پرید و به این شیوه عجیب بذرها را در سراسر جنگل‌های آمازون پراکنده کرد. ظاهرا در این روش بیش از ۹۵ درصد بذرها به گیاه تبدیل می‌شوند و نیازی به دخالت انسان هم نیست.


یک خوشه بزرگ تشکیل شده از خوشه‌های کوچک

Some special photos of nature that have gone viral recently 7

این تصویر هم در روزهای پیش بسیار مورد توجه قرار گرفت. خوشه‌ای غول‌آسا از انگور که از خوشه‌های معمولی انگور تشکیل شده و تصویری جالب را به وجود آورده است.


و در نهایت بفرمایید عسل طبیعی!

Some special photos of nature that have gone viral recently 20

حتما درباره عسل‌های طبیعی که توسط زنبورهای عسل وحشی در جنگل‌ها ساخته می‌شود شنیده‌اید. اگر از این موضوع که گاه برای جمع‌آوری و دستیابی به این عسل‌ها آسیب‌های فراوانی از طرف انسان به طبیعت و درختان و زنبورها وارد می‌شود بگذریم، حتما قبول دارید تماشای این کندوی مملو از عسل طبیعی و درخششش زیر نور خورشید لذت‌بخش است.

به نظر شما زیباترین عکس ها کدامند؟ برای ما بنویسید

بهترین عکس های زیبای طبیعت وحش که حتما حالتون را خوش می کنه !

تصاویر ۱۰ تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

عکس ۱۵ کاکتوس زیبای آپارتمانی که حالتان را خوش می کنند+نکات طلایی

در شبکه های اجتماعی زیر در کانال اول فارس عضو شوید و مطالب ما را پیگیری کنید

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

 کانال اول فارس در  بله 

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱:۵۵

به نظر من زیاد تعجب نکنید. هللویا. ??

مرتضی یکشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۷

همه چیز زیباست ولی حق دیدن زیبایی ها را از ما گرفتند،نمیخواستم با دیدن این همه زیبایی این متن را می‌نوشتم ولی خدایی این طور نیست،

ناشناس شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

سلام من از روزی که رفتم حوزه علمیه درس بخونم یکی همش مزاحمم میشه میگه جنگ میکنیم و کرونا کار مابوده دیدن رهبر سخته میشه امربه معروف کنید به گوشش برسه شاید کاری انجام بده میترسم برم جهنم خواهش میکنم ثواب میکنید

ناشناس شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

سلام. همشون بسیارزیبا بودند و جدید ‌ .???????????? لذت بردیم .

K. شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

واقعا جالب بود بیشتر از همه گل ارکیده را دوست داشتم اما در کنارش هوس عسل کردم. دست تهیه کننده این عکسها و طراح این سایت و همه مجموعه هایی که در آن کار کردن درد نکنه میدونم زحمت زیادی شده با تشکر فراوان

ناشناس شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

زیبابودنمیشه انتخاب کردگوشه ایی ازمعجزهای خالق هستی

مریم شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

فوق العاده عالی بود
به درستیکه فتبارک الله احسن الخالقین

فاطمه شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۹

خیلی لذت بردم مخصوصاازاون عکس مجسمه باپرنده این تصاویر زیبا حال دلمو خوب کردن خدایا شکرت

فرحناز شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۴

احسن به این همه زیبای وخلقت خداوند من خیییییلی لذت بردم ممنون از شما که با گذاشتن این عکسها حال دلمون رو خوب کردین

فاطمه شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۷:۴۳

همه فوق العاده.اماعکس آخر( تلاش برای احیای جنگل آمازون) ستودنی بود. «لوییجی کانی»چه فرزند خلَفی ست برای مادرش «زمین»!

معصومه شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱:۲۸

عالی بودمن ازتمام عکس ها لذت بردم وخیلی جالب بود

محمد امین جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹

سلام واقعا عالی بودن همه حالم خوب شد شکر خدا با این همه عظمت و بزرگیش

محمد جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

ممنون از شما خیلی عالی بود
وقتی زیبایی های طبیعت رو میبینم خیلی حال میکنم.
باز هم متشکرم??❤️♥️?

علی احسان جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

ای خداکاش میشد اینارو از نزدیک دید چی میشد

آرگش جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

دستتون درد نکنه واقعا همه حیرت‌انگیز،قربون خدا برم من کارش حرف نداره

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

سلام.خداقوت.بسیارعالی بود.امیدوارم همیشه حال دلتون خوش باشه

مریم جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

جایی برای حرف ندارم فقط میگم خدایا شکرت ای کاش ای کاش بااین همه زیبایی ها ماهم زیبا فکر می‌کردیم و هواسمون به هم نوع خودمون بود وزندگی رو برای هم زهر نمی‌کردیم تا طعم زیباییها ی دورمان را بیشتر بچشیم فقط میگم خدایا خسته شدم از چیزهایی که اشرف مخلوقاتت دارن باهم میکنن خدایا دیگه هیچکس به کسی رحم نمیکنه چه میخواد به سرمون بیاد همه میخوان با دزدی به جایی برسن کسی تو فکر کسی نیست همه بد شدن پدر به فرزند بد میکنه فرزند به پدر ومادر بد میکنن شب نشینیها مون تمو شد خوشی هامون رو گرفتن همش مرگ جوون ای آدمهای بد و زشت زیبا فکر کنید بااین همه زیباییها

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

واقعا عالی بود

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

واقعا عالی بود

حاوید جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

سلام دست خدا بالای دست همه منرمندان است چشم دل را باز کنیم و اصلا شک نکنیم

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

محشر بود خدایا ما بنده ها لایق این همه زیبایی نیسیم?????

شهروندایرانی جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

تشگرازشما و تشگرازاین طبیعت قشنگ و کاعنات زیبا

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

خدا زیباست وما هم زیبایی‌های خدارا دوست داریم

بنده خدا جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

خیلی خوب بود می شه گفت فقط ازخدا تشکر کنم (✪‿✪)

ارغوان جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

خیلی حال آدم خوب میشه هم سپاسگزار از خدا جون با این خلقتش و هم ممنون از شما بابت زحماتتون

اصغر جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

نامشان عالی هستند ولی استتار پلنگ در این عکس واقعا محشره

به چصه آدم باش? جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

من چیزای جالب تر از اینم دیدم ?????????

نگار جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

چقدر زیبا
چقدر خوبه که آدم حداقل، فقط همون یک بار بگه خدا یا شکرت برای چیز هایی دادی و ندادی
واقعا نمی فهمم بعضیا چشونه هم میگیرن از نعمت های خداوند استفاده می‌کنند هم ناشکری میکنن!

ناشناس جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

واقعازیبایهای خداوند چشم نواز هستن وروح انسان بادیدن آنها مملوا از شور و شعف میشه و زیباتر از اونها دوتا لنزدوربینی هست که خداوندروی صورت انسانها قرارداده تا هرروز که چشم می گشایی تمام زیبایهای جهان رو ببینی

زارع جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

سپاس
بسیاز زیبا و دل انگیز

لیلا جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

فوق العاده بود .ممنون?

حسن جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

عالی بود . خیلی ممنون

حسن جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

عالی بود . ممنون

امیر حسین جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

سلام بسیار زیبا قربون خدا برم بااین همه زیبایی و بزرگی لذت بردم ولی تویه کشوری زندگی میکنیم که نه میتونیم گردش بریم نه جایی هرروزمون تکراری هرسالمون بدتر از پارسال

علی سردشتی جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

خیلی قشنگ بودن خدایا شکرت برایه همه چی تو این دنیا که به ما دادی????۰۹۱۴—۳۶۸۰

پارسا جمعه , ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

یارنزدیک ترازمن به من است وینت مشکل که من ازوی دورم
چه کنم باکه توان گفت که او درکنارمت ومن مهجورم
قطعادراین مناظرزیبانشانه هایی برای خردمندان است

آخرین اخبار