چاپ کد خبر: 101307
17 دی 1401

نتیجه نسخه رئیسی برای ” آزمایش در فارس ” منفی شد !

بیش از یک‌سال از فرصتی که برای احیای کارخانه آزمایش به مدیران آن داده شد می‌گذرد و تنها رخداد این مدت وقت‌کشی و بهانه‌گیری مداوم مالکان آزمایش بود. اصرار بر انبارداری و خودداری از سرمایه‌گذاری در تولید سبب شد بعد از اتمام حجت با مدیران، کارخانه آزمایش در نوبت مزایده قرار گیرد.

آزمایش 1

 خبرگزاری فارس _ شیراز: ۲ ماه پس از بازدید سال گذشته رئیس جمهور از کارخانه آزمایش، با تصویب کار گروه رفع موانع تولید استان فارس، فرصت ۶ ماهه مدیران آزمایش برای راه اندازی فاز یک کارخانه آغاز شد.

اما تا اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰؛ تنها اقدامی که انجام دادند آوردن کمی مصالح ساختمانی برای تعمیر سوله ای بود که قرار بود نقطه شروع کارخانه باشد.

پایان خرداد ماه سال جاری، بالاخره فرصت‌ ۶ ماهه به پایان رسید و درهای کارخانه گشوده شد. در گوشه ای از سوله، چند وسیله قدیمی جوش و پرس قرار داشت که حتی رنگ هم نشده بود. مدیران هولدینگ به این فضا و امکانات می گفتند کارخانه آزمایش!

طبق توافق در فاز اول باید ۵۰ نفر در کارخانه آزمایش مشغول به کار می‌شدند. آمار متفاوتی ارائه شد از ۳۰ نفر تا ۴۵ نفر، اما وجه مشترک همه آنان این بود که هیچ کدام عدد ۵۰ را که حداقل تعهد مدیران آزمایش بود، نشان ندادند.

اواخر تابستان، بازدیدهای میدانی مسئولان نشان می‌داد نیروی کار در این کارگاه کوچک به ۶۰ نفر رسیده است، در حالی که قرار بود تا پایان تابستان شاغلان در کارخانه به ۲۵۰ نفر برسد.

اکنون بیش از یک‌سال از فرصت دوباره ای که به مالکان هولدینگ گسترش صنعت پیام، به عنوان مالک کارخانه آزمایش داده شد، می‌گذرد در حالی که از ابتدا گفته شد این فرجه زمانی آخرین فرصت و به معنای اتمام حجت با مالکان کارخانه است.

آزمایش 3

مدیران هلدینگ پیام بیش از این در مرودشت سرمایه‌گذاری نخواهند کرد

سید رضا ساداتی، معاون صنعت سازمان صمت استان فارس در گفتگو با فارس، وضعیت کنونی آزمایش را این‌گونه توصیف کرد: نصف یک سالن را برای فعالیت اختصاص داده بودند که بخش تولید آب‌گرمکن فعال بود و کولر هم قرار بود راه اندازی شود.

وی افزود: کارخانه آزمایش در زیرمجموعه هلدینگ پیام قرار دارد، بعد از هلدینگ پیام، برند ثبت شده کارخانه آزمایش تهران است.

ساداتی گفت: در این هلدینگ، کارخانه آزمایش مرودشت در مرحله تسویه قرار دارد به این معنا که اعلام ورشکستگی کرده و مدیر تسویه، تعیین شده است‌.

وی افزود: همین میزان تولید در آزمایش را هم شرکت «هادکو» انجام می دهد و به نظر نمی رسد بیشتر از این سرمایه گذاری کند.

معاون صنعت سازمان صمت تأکید کرد: اما افراد و مجموعه هایی هستند که علاقه دارند از آزمایش به عنوان یک مجموعه صنعتی استفاده کنند، یکی از مأموریت های استان هم این است که مدیران آزمایش را متقاعد کنند اگر شما نمی‌خواهند کارخانه را راه بیندازند، به چنین مجموعه هایی واگذار کنند.

رئیسی

فعالیت‌های صوری مدیران آزمایش

محسن ربانی زاده ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: ما تلاش کردیم که کارخانه آزمایش راه اندازی شود، با مالک نیز اتمام حجت کردیم‌.

وی ادامه داد:  مدیران کارخانه به شکل صوری یک خط مونتاژ آبگرمکن را آنجا نصب کردند، اما در بازدیدی که از کارخانه داشتیم، دیدیم حتی همان مونتاژ هم وجود ندارد. یک سری آبگرم‌کن رنگ شده و رنگ نشده و یک خط نقاله را وسط گذاشته بودند، در حقیقت هیچ چیز خاصی نداشت و فقط جهت انحراف افکار عمومی بود.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: همه سوله های کارخانه به فروشگاه های بزرگ و شناخته شده، اجاره داده شده است و از آنها به عنوان انبار استفاده می شود.

ربانی زاده تأکید کرد: ما هر قدر فرصت دادیم اتفاق خاصی نیفتاد و به این نتیجه رسیدیم که اراده ای برای راه اندازی کارخانه آزمایش وجود ندارد، بنابراین استاندار سرانجام دستور داد مطالبه گران کارخانه، از جمله بانک ملت مطالبات خود را به اجرا بگذارند.

وی بیان کرد:  بانک ملت شعبه سرخ حصار تهران بیشترین طلب را از کارخانه دارد; طی مکاتبه با مدیریت بانک ملت در تهران،  درخواست کردیم این شعبه مطالبات خود را به اجرا بگذارد که ظاهراً این کار انجام شده و اکنون کارخانه در مرحله مزایده است.

معاون اقتصادی استاندار فارس اضافه کرد: علاوه بر بانک، دستگاه‌هایی مثل  تامین اجتماعی و اداره مالیات نیز مطالبات بالایی دارند.

به گفته وی تلاش هم شد که سرمایه گذار جدید وارد شود، بازدیدهایی انجام شد اما تاکنون به مرحله اجرا و عمل نرسیده است.

آزمایش 2

منتظر اعلام مزایده از سوی دستگاه قضا هستیم

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در خصوص آخرین تصمیمات برای کارخانه آزمایش به خبرنگار فارس گفت: زمانی که حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به فارس آمد، تصمیم داشتیم از ایشان تقاضا کنیم که حکم کارخانه آزمایش را هم اعلام کنند اما دوستان گفتند نیاز به مداخله مستقیم دادستان کل کشور نیست و در سطح استان قابل انجام است.

وی افزود: آزمایش در حال حاضر اختیار قوه اجرایی نیست، که از سوی ما اقدام شود بلکه منتظر اعلام مزایده از سوی دادستان استان و یا دادستان شهرستان مرودشت هستیم.

به گزارش فارس، از آخرین گزارشات اخذ شده از مسئولان استان در اواخر تابستان تاکنون بیش از سه ماه می‌گذرد و جواب مسئولان در برابر پرسش از وضعیت کارخانه آزمایش همچنان همان پاسخ قبل است.

در بر همان پاشنه می چرخد و هیچ اقدام در خوری برای تعیین تکلیف آزمایش نشده است.

انتظار احیای کارخانه توسط مدیران کارخانه همان طور که پیش بینی میشد و کاملا روشن بود، شکست خورد و یک سال فرصت، هدر رفت.

فرایند مزایده کارخانه نیز کند و لاک پشتی پیش می‌رود و هنوز مشخص نیست سرنوشت غول به زمین خورده لوازم خانگی، به کجا ختم خواهد می‌شود.


بیشتر بخوانید:

فال حافظ امروز ۱۹ دی با تفسیر دقیق و زیبا

آثار شگفت انگیز ایران باستان در متروپولیتن که از دیدنشان سیر نمی شوید !

۲۷ خاصیت عجیب موز برای پوست ، مو و سلامتی


برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سعید یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

تمام کارخانه و ها و شرکت ها و… همه را ورشکسته و تعطیل کردند به علت سو مدیریت ها و و دزدی ها.

# آزمایش یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۶

یا علی مدد ???

# آزمایش یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۶

خسته باشید ???

# آزمایش یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۶

خسته نباشید ???

مهدی یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۷:۲۶

الان پهپاد می سازیم جهان انگشت به دهان هستند
این که کارخانه لوازم خانگی هست
مدیرش یه جوان عاشق اینکار و متخصص بگذارید.
ببینید بعدش چه ها می کند .

ناشناس یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۵:۵۴

اونی که آزمایش رو رونق میداد و مدیر بود ۴۰ سال پیش رفت دنبال چه میگردین

ایرانی یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۴:۴۹

مدیران قدیمی دیگه سالخورده شده اند واین صنعت از لحاظ ظاهری هم پیشرفته وفانتزی شده است،اکر قرار به راه انداری هست باید افراد جدید با تخصص بالاتر وارد عرصه شوند همانطورکه ارج هم گرفتار همین نوضوع هست البته میشه ازتجربیات قدیمی ها استفاده کرد.مثلا یخچال سازی بسیار پیشرفته تر در موضوع نوفراست ها شده که بسیار در زمینه تولید احتیاح به دقت کافی دارد!مالک فعلی دیگه وضعش خوب شده واحتیاح به سرمایه گذاری جدید ندارد!

رضا یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۹

حتما..بهش ندادن

Saeed یکشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰:۵۶

پتروشیمی مرودشت و کارخانه آزمایش و مجتمع گوشت و کارخانه چرمینه و ده ها کارخانه بزرگ دیگر تو مرودشت همه در زمان….. ساخته شده اند

میثم بخت ازما شنبه , ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

با سلام اقا اینجا صحنه سازی میکنن چند سال صدمه صنعتی زدن شخص را ناقص ۴۲درصد نقص عضو کلیه اش فروختن پس از چند سال صدمه صنعتی زدن به دولتها حتی خاک خودشان هنوز شخص حقیقی محروم است این عدالت این شهر بود پس از چند سال صدمه صنعتی واقتصادی

آخرین اخبار