تغییر ساعت کاری ادارات در تهران از امروز
در جدیدترین تصمیم اجرایی، ساعت کاری ادارات در تهران و برخی استانها از جمله بوشهر و مناطق گرمسیر تغییر کرده است. بر اساس اعلام رسمی، فعالیت ادارات در این مناطق از ساعات اولیه صبح آغاز شده و زودتر از حالت عادی به پایان میرسد.
در تهران نیز طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاههای اجرایی در بازه زمانی تابستان ۱۴۰۵ موظف هستند ساعات کاری خود را در قالب برنامه مدیریت مصرف انرژی تنظیم کنند.
ساعت کاری بانکها در تهران و استانها ۱۴۰۵
طبق اعلام شورای هماهنگی بانکها، ساعت کاری بانکها در تهران و سایر استانها در سال ۱۴۰۵ به شرح زیر است:
- ساعت شروع:۷ صبح
- ساعت پایان:۱۳ ظهر
این برنامه در تمامی روزهای کاری هفته از جمله پنجشنبهها نیز اجرا میشود و بانکها در همین بازه زمانی خدمات بانکی به مشتریان ارائه میدهند.
ساعت کاری ادارات از شنبه و بخشنامه جدید ۱۴۰۵
بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، در بازه زمانی ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۵، ساعت کاری اکثر ادارات دولتی در کشور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.
این تصمیم با هدف:
- کاهش مصرف برق در ساعات اوج
- جلوگیری از خاموشیهای احتمالی
- افزایش بهرهوری در ساعات خنک روز
اجرایی شده است.
ساعت کاری ادارات در تهران و استثناها
در تهران نیز این تغییرات شامل اکثر دستگاههای اجرایی میشود، اما برخی مجموعهها از این قانون مستثنی هستند، از جمله:
- بیمارستانها و مراکز درمانی
- نیروهای انتظامی و امنیتی
- شهرداریها در بخش خدماتی
- واحدهای عملیاتی و شیفتی
- دستگاههای خدماترسان ضروری
احتمال تغییرات بیشتر در ساعت کاری تهران
با توجه به ادامه موج گرما و افزایش مصرف برق در کشور، احتمال دارد در هفتههای آینده ساعت کاری ادارات در تهران و سایر استانها دوباره بازنگری شود. مسئولان اعلام کردهاند که در صورت تداوم شرایط فعلی، تصمیمات جدیدی نیز اتخاذ خواهد شد.
ساعت کاری ادارات امروز در یک نگاه
- ادارات:۷ صبح تا ۱۳ ظهر
- بانکها:۷ صبح تا ۱۳ ظهر
-
- تهران:مطابق بخشنامه تابستانی
- برخی استانها:ساعات شناور و شناور فشرده

💬 دیدگاهها (0)
نظر خود را بنویسید