چاپ کد خبر: 104463
27 بهمن 1401

آقایانی که در شیراز مجوز غیر قانونی دادید چرا نظارت نمی کنید؟!

سیرک سیاری در غرب شیراز با قویترین باندهای صوتی ممکن هر شب بر اعصاب مناطق مسکونی مردم در بلوار دکتر حسابی شیراز می کوبد.

download 3

به گزارش اول فارس ، این سیرک که در نزدیکترین فاصله ممکن با منازل مسکونی در روبروی محل استقرار خود واقع شده است در حالی برای دومین سال متوالی اقدام به برپایی نمایش های شبانه خود کرده است که هیچ کنترلی روی میزان سر و صدای ایجاد شده توسط سیستم صوتی خود ندارد و باعث مشکلات ترافیکی در بلوار دکتر حسابی قبل از پل دکتر تقاطع بزرگ این بلوار به ورودی جاده صدرا ، مجتمع خلیج فارس و زیر گذر گلستان ” است .

سوال ما از فرماندار محترم شیراز و وزارت کشور این است : چه کسی مسئول نظارت بر عملکرد این چنین اماکنی است که براحتی سلامتی روحی و روانی مردم به بازی می گیرند ؟

مگر میشود در شهر شیراز مرکزاستان فارس یک سیرک با  فعالیت مشخص در نزدیکترین فاصله از منطقه مسکونی و با بکارگیری قویترین سیستم صوتی علنا و با قدرت هر چه تمام آرامش شبانه مردم را سلب کند و هیچ کس پاسخگوی شهروندان نباشد؟

مردم در این شرایط باید چکار کنند؟

آیا مسئولین تامین امنیت مردم در شورای تامین شهرستان و استان مسئولیتی در مقابل امنیت روحی و روانی مردم در چنین شرایطی را ندارند؟

اگر اینگونه است که شرایط لازم به گونه ای برای چنینن فعالیتهایی فراهم شود که با گستاخی مزاحم استراحت و آرامش مردم شوند البته در این میان هیچ کس هم پاسخگو نباشد ” ما با نوعی هرج و مرج علنی در شهر شیراز روبرو نیستیم؟

مجوزی که دادید عامل مزاحمت علنی برای مردم است

اگرمجوزی از سوی یک نهاد فرهنگی یا دیگر مراجع ذیصلاح صادر شده است که البته لازمه آن رعایت قوانین مرتبط با امنیت و آسایش عمومی مردم است  و اکنون ما به جرئت اعلام می کنیم که صدور هرگونه مجوزی برای این سیرک بدلیل مزاحمت برای آرامش مردم غیر قانونی بوده ، آیا نباید در ادامه فعالیت چنین فعالیت های آلاینده و مزاحم تجدید نظر شود؟

شک نداریم صدور این مجوز در این فاصله و با شرایط موجود و اینکه کسی جرات نظارت بر فعالیت این سیرک را ندارد خلاق قانون بوده و جای دارد صادر کنندگان مجوز برای این سیرک دلائل و ضوابط خود را در اینخصوص اعلام کنند.

آیا وظیفه برخی ادارات ، نهادها و مراجع صرفا صدور مجوز برای یک فعالیت است و مسئولیتی در برابر محتوای فعالیت ، نحوه فعالیت و رعایت حقوق مردم را ندارند؟

اساسا صادر کنندگان مجوز فعالیت این سیرک بر اساس کدام قانون ، سلامت روحی و روانی و آرامش مردم را به یک چنین فعالیتی که لازمه کارش سرو صدا و هیجان است واگذار کرده اند؟

شاخص های شما برای دادن مجوز به این سیرک چه بود؟ چرا مردم را به هیچ انگاشتید؟ اصلا مردم  و شهروندان این محل برایتان چه جایگاهی در این مجوز داشت؟

مگر میشود برخی  مراجع فقط مجوز صادر کنند و از مردم بخواهند برای رفع مزاحمتی که خود آن مراجع عامل ایجاد آن هستند روانه محاکم قضایی بشوند؟

مردم دارند با بدبختی زندگی شان را می کنند ؛ نباید شب در خانه راحت پنجره خانه شان را باز کنند؟ حتی در زمستان و هم اکنون با بسته بودن پنجره دو جداره هم نمیشود در خانه نشست چه برسد به خواب یا استراحت؟

ما به صراحت از فرماندار محترم شیراز ، استاندار محترم فارس ، فرماندهی محترم فراجای فارس ، سازمان بازرسی استان و همچنین دادستان محترم مرکز استان می خواهیم روند صدور مجوز برای فعالیت این سیرک در نزدیکترین فاصله مسکونی را بررسی و حقوق شهروندان مورد ظلم واقع شده را ایفاد نمایند.

اول فارس  آمادگی دارد پاسخ نهادهای مرتبط خصوصا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری شیراز ، نیروی انتظامی ، و فرمانداری محترم شیراز هرچه که باشد را به اطلاع عموم مردم برساند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۱۸

ببینید فاصله بسیار کم سیرک تا مناطق روبرو خیلی کمه متاسفانه و منم جای سوال هست برام چطور با این فاصله می گذارند فعالیت کند؟

Saeed پنجشنبه , ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۱

جالبه که صدای یک سیرک سیار که فصلی هم کار میکنه شمارد آزار میده و رسانه ای میشه ولی غررش یک نیروگاه برق فرسوده و خارج از رده در دل شهر بلوار مدرس در مجاورت هزاران سکنه بعد از هشت سال خاموشی با خصوصی سازی روشن شده هیچ اهمیتی برای رسانه ها نداره صدای مردم این منطقه به گوش مسولین نمیرسه

محمود چهارشنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۰۰

آقاجون شهر شیراز شهر ی که همیشه به تمیزی مشهور بود الان وقتی نگاه می‌کنیم جلو باغ ارم وخوابگاه آرم شده قهوه‌خانه واقعا جای تاسف هست من خودم بعنوان فرد شیراز ی هر وقت از آن طرف عبور میکنم خجالت میکشم

بهرام سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۶

داداش گشنگی نکشیدی که تو هم یک تنبک بگیری دستت، ببخشید اول فارس بفرمایید، این منطقه قبل از سیرک هم مشکلات عدیده ترافیکی و دیگرداشت همین مجتمع خلیج فارس خودش سالهاست محل ترافیک و نابسامانی ترافیکی است، چندین ماه است آب منطقه ای برای انتقال خط لوله از دل مهم‌ترین و یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی شرق به غرب و شهرک نشینان آن مشکل ایجاد کرده،و ….. حال بفرمایید چرا تنها در مورد سیرک داد سخن و حقوق شهروندی داده اید این هم خودش جای سوال است گرچه مسئولین شهری شیراز که تکلیفشان معلوم است اولویت شهروندی

ارسلان سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۰۳

الان یک ماهه بیشتر نزدیک به چهل گروه موزیک و تبل زدن هستند که مرکز شهر تو بازار تردد می‌کنند و پدر ما رو در آوردن و کسی هم جوابگو نیست.پشت سر هم در حال نواختن آهنگ با صدای بلند و زدن داریه تنبک هستند و گوش ما دیگه داره کر میشه از این صداها.نمیفهمیم مشتری چی میگه یا مشتری صدای ما رو نمی‌شنود.چرا اینها رو جمع نمی‌کنند.شهر شده بی در و پیکر واقعا.

نادر دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

خیلی سرو صدا داره…میتونستن اینو ببرن نمایشگاه بین المللی جاش بهتر بود هم پارکینگ داشت هم مزاحمت برای شهروندان نداشت…. پول ببین چه ها که نمیکنه

مهران دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

خونه کجابوده توهم زدید

جعفر محبی دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

…شما روسریتو محکم بکش سرت، اختیار داری. اما لطف کن تو کار دیگران دخالت نکن

محمد یکشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۴

همون مسئولانی هایی که به نگین بلوارعدالت و شیرازمال ستارخان مجوز دادن و باعث ترافیک شدیدی شدن مجوز اینم دادن

علی یکشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۲

جالب اینجاست که اینجا بی حجابی هم کاملا آزاده و کسی ککش هم نمیگزه…احتمالا وصله به کسی اینجا

ناشناس شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۵

میدان شهید سبحانی واقع در خیابان شهید سبحانی در بلوار پاسداران شیراز هم همانند این مکان شده محل مزاحمت صوتی توسط جوانان و بچه پول دارهای شیراز، تا پاسی از شب با ویراژ دادن و دستی کشیدن صدای ناهنجار ایجاد می‌کنند و بیشتر مواقع اهالی را از خواب بیدار می‌کنند و هرچه هم با ۱۱۰ تماس میگیریم تا الان که موثر واقع نشده است راستی حقوق شهروندی چه شده که هر ارازل و اوباشی به خود اجازه می‌دهد سلب آسایش دیگران کند مسولین واقعا نسبت به سلب آرامش و آسایش دیگران بیخیال شده اند شکایت هم به همه جا داده ایم کسی پاسخگو نیست

م.ح جمعه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

سلام
اگر .. و اداره… شیراز پول گرفته باشند که سر و صدا اشکال دارد!!!!؟

آخرین اخبار