چاپ کد خبر: 44812
19 بهمن 1399

در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال بر پایه‌ی مهارت‌ها و مفاهیم مختلفی شکل می‌گیرد. سوال‌های مختلفی در این حوزه از سوی افرادی که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند پرسیده می‌شوند؟ سوالاتی از قبیل:

و هزاران سوال مشابه این‌ها. اما ما در این مقاله فرض را بر این گذاشته‌ایم که شما به اطلاعات پایه‌ای و نسبتاً کاربردی این بازار آگاهید. کارمزد صرافی کوینکس و بایننس را می‌دانید و از چگونگی انجام معاملات در صرافی‌های مختلف اطلاع دارید. البته در صورت نیاز می‌توانید این اطلاعات را در آکادمی امید فدوی کسب کنید و آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینید.

اما چیزی که ما در این‌جا قصد بررسی آن را داریم، پرداختن به موضوع بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است.

ارز دیجیتال 1

بهترین ارزها برای سرمایه گذاری کدامند؟

پاسخ به این سوال به شرایط مختلفی وابسته است. آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال فرایندی پیچیده و گسترده است و به راحتی نمی‌توان تمام قواعد را به همیشه و هر شرایطی تعمیم داد.

ممکن است سرمایه گذاری در یک بازه‌ی زمانی بر روی یکی از ارزها شما را به سود قابل توجهی برساند و در زمانی دیگر همان ارز سبب زیان شما شود. البته این روزها سایت‌های مختلفی اقدام به آموزش افراد برای درک موقعیت‌ها و انتقال دانش فاندامنتال و تکنیکال به آن‌ها می‌کنند. با چنین اطلاعاتی شما خواهید توانست موقعیت مناسب برای خرید  فروش ارزها را درک کنید. از جمله‌ی این سایت‌ها می‌توان به آکادمی امید فدوی اشاره کرد.

اما در یک بررسی کلی می‌توان برخی ارزها را از نظر قدرت و تسلط بر بازار، بر دیگر ارزها برتر دانست. در ادامه قصد داریم نگاهی به این موارد داشته باشیم.

بیت کوین؛ پادشاه ارزهای دیجیتال (Bitcoin)

با گذشت زمان زیادی از آغاز به فعالیت بیت‌کوین و فراز و نشیب‌های بسیار، این ارز هنوز جایگاه پادشاهی خود را به هیچ ارزی تسلیم نکرده است. حتی هیچ ارزی تا کنون نتوانسته به نزدیکی قیمت و تسلط آن بر بازار برسد. تا همین امروز هنوز بیش از ۶۰ درصد از بازار در اختیار این ارز است و جایگاه آن در رتبه‌ی اول هنوز حفظ شده است.

این ارز مزیت‌های مختلفی دارد. امنیت بالا یکی از مزیت‌های بسیار مهم این ارز است که سبب شده است سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده و بخشی از سرمایه‌ی خود را در آن نگه دارند. این در سال گذشته آخرین هاوینگ خود را تجربه کرده و در حال حاضر رشد قابل توجهی نیز در قیمت آن مشاهده می‌شود.

افراد به صورت کوتاه یا بلند مدت در این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند. افرادی که در بازه‌های چندساله اقدام به خرید و هولد کردن این ارز کرده‌اند هیچ گاه ضرر نکرده‌اند و به سود قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند.

ارز دیجیتال 2

اتر؛ ملکه ارزهای دیجیتال

پس از بیت کوین، شاهد قرار گیری اتر در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال هستیم. این ارز توانسته با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران جایگاه قابل قبولی را در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۸ شاهد اوج‌گیری و رشد قیمت این ارز بودیم. اما پس از آن به دلایل مختلفی کاهش قیمت شدیدی در آن مشاهده شد.

امروز اما اتر توانسته دوباره جایگاه خود را پیدا کند و حتی قیمت اوج پیشین خود را نیز پشت سر بگذارد و دوباره به سر زبان‌ها بیفتد. این ارز این روزها چیزی در حدود ۱۶ درصد از حجم بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

ریپل (XRP)

با نگاهی به لیست ارزهای دیجیتال بر اساس تسلط بر بازار، شاهد قرارگیری ریپل در جایگاه پنجم و در نزدیکی بسیاری با ارز بالاتر یعنی Polkadot هستیم. این ارز دیجیتال با قراردادها و همکاری‌هایی که با بانک‌ها و شرکت‌های مالی دارد، توانسته ثبات خوبی را از خود نشان دهد.

قیمت ریپل در سال ۲۰۱۸ در یک رشد چشم‌گیر به ۳.۸ دلار رسید. البته قیمت این ارز پس از آن با افت شدیدی مواجه شد و سقوط چشم‌گیری داشت. با این حال این ارز هنوز یکی از محبوب‌ترین‌ها برای سرمایه‌گذاری است و این را می‌توان از گردش مالی بالای آن دریافت.

لایتکوین (LTC)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال قابل احترام در این لیست، لایت کوین است. این ارز نیز این روزها توانسته حجم مهمی از بازار کریپتورکارنسی را به خود اختصاص دهد. این‌طور به نظر می‌رسد که این ارز بتواند در آینده خبرهای خوبی برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشد.

اما همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم باید همه‌چیز را بر اساس شرایط هر بازه‌ی زمانی بررسی کرد و نتیجه‌گیری عام برای همه‌ی زمان‌ها کار یک حرفه‌ای نیست.

بایننس کوین (BNB)

اگر با صرافی بایننس آشنا باشید، حتماً نام Binance Coin نیز به گوشتان خورده است. بایننس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال توانسته کوین اختصاصی خود را به خوبی در بازار شناسانده و جذب سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اقدام این صرافی برای ایجاد و راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود، صرافی‌های دیگری نظیر هوبی، بیت فینکس و اوککس را به این کار ترغیب کرد. با این وجود این بایننس کوین است که توانسته در بین این ارز‌ها حجم مهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.

حجم کل بازار این ارز در این روزها به بیش از ۸ میلیارد دلار می‌رسد و قیمت آن بیش از ۵۰ دلار است. البته ممکن است برخی تصور کنند که این ارز دیگر به قیمت ایده‌آل و بالایی رسیده و نمی‌توان رشد چشم‌گیری را از آن انتظار داشت. اما نمی‌توان این را به عنوان یک حقیقت غایی پذیرفت و باید منتظر اتفاقات آینده بود.

کاردانو (ADA)

این ارز نیز توانسته است در سال‌های اخیر توجهات را به خوبی به خود جلب کند. جایگاه حال حاضر این ارز در بین ارزهای دیجیتال در مقام ششم بر اساس تسلط بر بازار است. قیمت این ارز بیش از ۴/۰ دلار بوده و حجم سرمایه‌های موجود در بازار آن به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

برای این ارز آینده‌ی قابل توجه و رشد چشم‌گیری پیش بینی می‌شود.

ارز دیجیتال 3

فراموش نکنید

ما در بالا برخی از ارزهای دیجیتال پر طرفدار را معرفی کردیم. همان‌طور که دیدید ارزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اما باز هم تکرار می‌کنیم، نمی‌توان تنها بر اساس چنین معیارهایی و تسلط بیشتر یک ارز بر بازار آن را گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در تمام دوره‌ها دانست.

گاهی ممکن است شما با خرید و فروش یک ارز دیجیتال که در رده‌ی بیش از صدم این لیست قرار دارد سود قابل توجهی کنید. هم‌چنین ممکن است بر اساس یک تصمیم اشتباه و خرید و فروش بی موقع حتی در معاملات خود با بیت کوین ضرر کنید.

پس بهتر است پیش از هر اقدام و قبل از انجام هر معامله‌ای ابتدا دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. باید بدانید که چه عواملی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند. باید بتوانید نمودارها را به خوبی تحلیل کرده و با توجه به شرایط حال حاضر رو گذشته‌ی ارز تصمیم به خرید یا فروش آن بگیرید.

نکته‌ی دیگری که نباید از آن غافل شد، انجام ندادن معاملات از روی احساسات و جو روانی بازار است. چرا که گاهی بر اساس شرایطی خاص ممکن است شاهد افزایش قیمت یا سقوط ناگهانی یک ارز باشیم. از این رو خرید یا فروش در این شرایط تنها با آگاهی و اطلاعات کامل و مشورت با افراد متخصص توصیه می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار